Hallo iedereen,

ik wil dus een domein laten registreren en een gekoppelde server eraan. Dat kost daar €2,50. Er zijn iemand tegen mij dat je niet lager dan €10 euro kan, omdat dan de server verlies maakt. Dus niet wil ik weten als dit betrouwbaar, verstandig en slim is.

Groeten Steven

Mod edit
Topic titel even aangepast, anders zou het over kunnen komen als spam.
Ehmm.. nu snap ik even niet waar jij een server + domein voor 2,50 kan regelen? Dit is denk ik het bedrag per dag?
Ik betaal voor een NL domeinnaam 10 Euro, en dan nog 5 euro bruto per maand voor hosting. (ik neem aan dat hij hosting bedoelt, en niet een complete server)

Zo duur is het nou ook weer niet Leo ;-)
Voor een domeinnaam ben in zo rond de 10 euro kwijt. Het hostingpakket is een heel ander verhaal.

Een server kost geld in aanschaf, onderhoud en gebruik. En dan natuurlijk ook nog het dataverkeer, dat moet ook worden betaald. Stel dat dit alles bijelkaar 200 euro per maand kost voor deze ene (goedkope) server. Wanneer ik daar in mijn eentje gebruik van maak, kost dat 200 euro per maand. Wanneer ik samen met 99 anderen gebruik van maak, dan kost het nog maar 200/100 euro, dus 2 euro. Niks mis mee, maar verwacht van de server geen bijzondere prestaties. En voor de hostingprovider is het interessant om nog meer mensen op die ene server te zetten, hoe meer zielen hoe meer inkomsten. En minder vreugd voor jou... Hij zal daar nauwelijks extra kosten aan hebben, hooguit wat dataverkeer.

Wat je nu vaak ziet, is dat de goedkoopste hostingpakketjes op een server worden gezet met veel te veel andere gebruikers. Een duurder pakket komt op een server met minder gebruikers en zal dus sneller zijn.

Allemaal niets bijzonders, gewoon een kwestie van vraag&aanbod met vrije prijzen.
Nee, alleen voor een domein waarbij je een webhosting bij een andere provider moet hebben.
Hoeveel is dan de vertaging? Of hangt dat af hoeveel gebruikers ze hebben? Ik heb namelijk geen zin om een kwartier te wachten voordat me site geladen is!
Als mensen dubbel gaan posten zal je site ook trager worden, waardoor het laden langer duurt.

Maar de snelheid is (meestal) vrijwel hetzelfde, mits het goede servers met een goede verbinding en niet overselled zijn natuurlijk.
Steve schreef op 28.03.2007 19:30
Hoeveel is dan de vertaging? Of hangt dat af hoeveel gebruikers ze hebben?

Ik heb geen idee wat 'een provider' als server gebruikt en ik heb geen idee hoeveel gebruikers er op deze ene onbekende server zitten. Tevens heb ik geen flauw idee hoe populair de sites zijn die op deze onbekende server met een onbekend aantal gebruikers staan.

Wat denk je zelf?
Ik heb geen idee... dus ik kan het een kwartaal proberen...
Ik heb nu voor 20 euro hosting+nl domein
@Paul
20 euro leuk maar vergeet niet er bij te vermelden per ... maand? week? jaar? ;-) Maar gok op per jaar...

Een beetje server kan zoals Frank al zij zo 100 'gewone huis-tuin-en-keuken-websites' aan maar je ziet ze ook die er 150 tot 200 aankunnen.

Steve let op dat het ook per kwartaal kan (en dat je niet een minimale periode hebt o.i.d.)

Reageren