hallo, ik ben nieuw in Ubuntu. Mijn eerste indrukken zijn erg goed. Maar, bij het instaleren van aMSN loop ik al vast! Hoe doe ik dit.

en, heeft Ubuntu een virusscanner nodig en zo ja, welke
off topic,

Wat is ubuntu eigenlijk, wat kan je er mee?

En als er wat screenshots, kan iemand mijn wat screenshots geven?
heey;) ubuntu is een besturingsysteem, Linux. Kijk eens bij gooooooooooooooooogle. heeft altijd wat:)
Ubuntu is van Linux en is een OS net als Windows 2000 en XP en Vista enz ;)
Oke, waar kan ik het kopen en wat voor versies zijn er allemaal?
Gijs (Armorad) schreef op 28.03.2007 20:32
Ik denk dat je de toetsenbord indeling per ongeluk op Nederlands hebt staan, is een ramp, ik heb nog nooit een toetsenbord gezien daarmee.

Als je een nederlands toetsenbor hebt begrijp je wat er zo mooi aan is. Elk teken en accent etc dat je maar nodig kan hebben binnen handbereik...

Overigens heeft ubuntu ook gewoon een auto installer, die is vast handiger voor minder linux gewende gebruikers. En nog iets, beter geen apt-get maar aptitude als je het via de console doet.

EDIT:
Als hij er trouwens niet meteen bijstaat kan het zijn omdat hij in de universe zit, moet je even een boxje aanvinken.
Alexander schreef op 28.03.2007 21:49
Oke, waar kan ik het kopen en wat voor versies zijn er allemaal?

Het is gratis en een van de vele Linux distributies.
Ubuntu is hier te downloaden: http://www.ubuntu-nl.org/
ubuntu.com
je hebt zoals luke al zei vele distros of versies; je hebt de *buntu familie (ubuntu, xubuntu, kubuntu...) en je hebt nog enkele andere zoals red hat suse, ... en nog de debian familie.
nog enkele dingen: linux is GRATIS, neemt veel minder ruimte in dan bvb xp--> heeft daardoor minder eisen (xubuntu draait perfect op een 850Mhz)
o ja: er zijn ook minder virussen voor!

amsn: ik heb zo'n rare gewoonte om over die a heen te kijken ^_^
Onder de debian familie valt ubuntu en kubuntu is gewoon ubuntu met KDE. Overigens kun je niet zeggen wat waarop draait, waar XFCE goed op draait hoeft Gnome of KDE nog niet te kunnen draaien. Onder de motorkap is het wel veel beter dan windows, gewoon niet zo verouderd. Beter beveiligingssysteem met permissies, accounts, het idee van alles als een bestand, etc etc (de echt goede punten zul je maar even moeten googlen nu geen zin in om weer de heilige oorlog op te starten, unix-based is toch beter. en nee, laat je niet verleiden :) :P) (o, en ik ben gewoon lui)

Reageren