hallo, ik ben nieuw in Ubuntu. Mijn eerste indrukken zijn erg goed. Maar, bij het instaleren van aMSN loop ik al vast! Hoe doe ik dit.

en, heeft Ubuntu een virusscanner nodig en zo ja, welke
reinhout schreef op 28.03.2007 22:01
linux is GRATIS

Ze zijn lang niet allemaal gratis... :-)
Luke: ik verbeter me even; een groot deel van deze distros zijn gratis en kunnen een goed alternatief zijn voor je OS maar... Het is niet allemaal even makkelijk want windows let op de gemakkelijke manier: klikken, klikken, klikken.
bij linux distros moet je wat minder klikken, maar heb je meer commandos
Dat is al beter :')
Maar met gewone graphical interface als KDE, Gnome en ga zo maar door is het eigenlijk ook allemaal klikken ;-)
nu weet ik waarom lucky luke sneller schiet dan zn schaduw!!!
Luke Banning schreef op 28.03.2007 22:10
[quote='reinhout schreef op 28.03.2007 22:01']linux is GRATIS

Ze zijn lang niet allemaal gratis... :-)[/quote]

Ze zijn allemaal gratis.. Stuk voor stuk..
Alleen koop je er bij sommige een stukje "service" bij..
En ja.. dat kost nou eenmaal geld..
maar oke, heeft ubuntu een virusscanner en firewall nodig, en hebben andere linuxers nog msn op linux, zo ja, hoe, en welke
juist geen firewall ofzo nodig.

Ik zit hier op Linux en ik gebruik
Gaim voor MSN.
KVIrc voor IRC :)
Firewall: Heeft de hele wereld toegang tot jouw pc ja of nee? Zo ja, dan heb je geen firewall nodig, zo nee, dan dus wel.

Virusscanner: Mogen virussen jouw pc naar de vernieling helpen? Zo ja, dan heb je geen virusscanner nodig, zo nee, dan wel.

Google geeft antwoord op de vraag welke producten er verkrijgbaar zijn.

Offtopic: Beide vragen hebben niets met Ubuntu of een willekeurig ander OS te maken. Al kan het zijn dat Ubuntu e.e.a. heeft ingebouwd, zie de handleiding.
oke,

aMSN is gelukt
maar nu zit ik nog met n %$^&*( toetstenbord, ik heb een gewone qwerty en m`n instellingen staat op amerikaans-engels, maar hetzelfde gedrag als nederlands.

Op welke instelling hebben jullie
je kan dat toch ergens via systeem doen (en als ik me niet vergis kan je onmiddellijk je toetsencombinatie controleren)

Reageren