Helaas zal dat niet gaan werken Gamer, want je kan de spammers niet van elkaar onderscheiden. Ze hebben bijna altijd bij iedere aanvraag een ander ip-adres, en ik neem aan dat hij niet cookies deelt per aanvraag.
Dus nee, dat is zoals je zelf zou zeggen "totaal geen optie".
?
Onbekende gebruiker
02-04-2007 09:53
Verdamt! Wie heeft die verrekte proxie uitgevonden :P
Gamer, Ik heb mijn manier gebruikt en het werkt tot nu toe goed. Normaal had ik nu 100 berichten meer gehad.
Wat gebruik je nu dan?
BTW, je blijft altijd wel spam ergens houden, je kunt het niet 100% vermijden..
Op de website van de Henzenrunners staan er enorm veel spamberichten in de database, maar ze zijn niet geactiveerd (email) dus dat gastenboek heeft geen spam. Werkt geweldig :).
Stel een simpele vraag, ik ben daar ooit eens mee begonnen toen ik mijn nieuwssysteem ontwikkelde en dat werkt eigenlijk ook prima. Gebruikersvriendelijk? Mag je zelf bepalen.
Of laat javascript (een stukje) formulier echo'en, dan zien bots dat hele formulier niet... Echter mensen die geen javascript hebben zien het ook niet :+.
Gebruik geen standaard namen voor je formulier, geen 'subject', 'name' & 'message' maar abacadabra. Netjes is het niet, geen idee of het werkt, wie weet.
Aha, dus de spamrobot zou ook geblokkeerd worden, wanneer die de vraag weet als het goed is. Bij mij werkt het prima, ligt misschien ook aan het type bots dat je krijgt. Sommigen zijn slimmer dan anderen.
Ik ben benieuwd of je binnenkort alweer spam krijgt. => Laat ons dat maar weten.
Nee die vraag is alleen voor "non" js gebruikers...
?
Onbekende gebruiker
02-04-2007 10:06
Arjan Kapteijn schreef op 02.04.2007 09:57
Op de website van de Henzenrunners staan er enorm veel spamberichten in de database, maar ze zijn niet geactiveerd (email) dus dat gastenboek heeft geen spam. Werkt geweldig :).
Dat is inderdaad een geweldig idee :O Deze moet ik ff onthouden, want dit zal de spam zekers verlagen.
Je kan een hidden field erbij voegen in je formulier, omdat spam bots alles invullen controleer je of het is ingevuld zo ja dan is het spam zo niet dan is het een gebruiker.