Ik ben bezig met een website voor een fotograaf. Nu heb ik 3 pagina's met informatie. Een fotoalbum met watermerk en een contact scriptje. Heeft iemand nog wat leuke ideeen om op de site te plaatsen? Het moet wel rustig overkomen, want dat was een eis voor de website. Ik sta open voor alle ideeen :)
k denk dat dat meer iets is wat bij de fotograaf zelf vandaan moet komen..
maar k weet niet wat voor fotograaf t is maar mischien iets van een prijzelijst ofzow??
Nee, het is een project fotograaf. En prijzen op een site vindt ik niet echt professioneel. (tenzij je een winkel o.i.d bent). Daarnaast wist hij zelf niks. Hij zei dat ik maar iets moest verzinnen.
Wat mooie effecten maken met JavaScript?

Hier heb je wel wat aan denk ik:

op = 0.5; // Moet binnen 0.0 en 1.1 blijven

document.getElementById('').style.opacity=op;
document.getElementById('').style.MozOpacity=op;
document.getElementById('').style.filter='alpha(opacity='+op*100+')';

Of met dit stukje javascript de foto laten infaden

var op = 0;

function setOpacity() {

if(op < 1.1) {

op = op+0.1;

if(op < 1.1) {

setInterval("setOpacity()", 10);

}

document.getElementById('').style.opacity=op;
			document.getElementById('').style.MozOpacity=op;
			document.getElementById('').style.filter='alpha(opacity='+op*100+')';

}

}
Tip: Kijk eens bij collega's en neem de goede punten als voorbeeld.

Overigens wel gek dat een fotograaf geen idee heeft hoe zijn visitekaartje er uit moet komen te zien...
Een website moet een doel hebben, als je dingen gaat toevoegen die geen doel hebben maar gewoon om de site op te vullen dan ben je verkeerd bezig. Zorg dat je een goede website heb met de onderdelen die je nu gemaakt heb, dan kan je later altijd nog onderdelen toevoegen.
Geef bijvoorbeeld informatie over de gebruikte apparatuur. (waarschijnlijk heeft hij een digitale spiegelreflexcamera. Die slaan vaak naast de informatie over de foto (datum enzo) ook de informatie over de gebruikte instellingen en het type camera op.
Probeer dit er eens in te verwerken, voor hobbyisten is dat soort informatie interessant.

Hij doet projecten, dus doe dan niet alleen het foto-album, maar zorg ook dat het mogelijk is voor hem om een soort van introductie te typen bij projecten. Zodat iemand die foto's wil kijken, ook kan zien wat de bedoeling was van het project. Misschien raken er zo ook mensen meer geïnteresseerd, en zou die misschien meer opdrachten kunnen krijgen.

Verder denk ik dat hij behalve de projecten ook veel hobbymatig fotografeerd. Misschien is het leuk om daar naast de projectfoto's een appart deel voor op de pagina te maken. (het is niet netjes om hobbyfoto's tussen projectfoto's te plaatsen)
Inspiratie komt doorgaans door het stellen van vragen.

Wat beweegt de fotograaf? Waarom wil hij een website? Wat wil je met die website zeggen of uitdragen? Wat voor projecten doet die project fotograaf? Wat heb je tot nu toe? Fotograaf is een creatief beroep, en doorgaans hebben zulke mensen een bepaald uitgangspunt of visie op hun vakgebied, hoe gaat hij te werk, wat is zijn idee achter zijn foto's? Waarom werkt hij zoals hij werkt?

Ik zou zeggen, probeer interessante antwoorden te gebruiken als visueel of inhoudelijk punt.
@mebus, en hoe zorg ik ervoor dat hij dat bij die foto doet? netzoals bij lightbox?

Over javascript gesproken ik zoek nog een script die bestanden uit een map leest en daarvan automatisch een slideshow van maakt. Maar ik kan absoluut geen javascript.

@Frank, hij heeft er absoluut geen verstand van. En hij weet niet wat de mogelijkheden zijn. Als ik hem dan dingen zeg wat mogelijk is, zegt hij "ja zie maar".

Niet de fijnste klant.

@Robert, dat stukje over projecten vindt ik wel interresant...misschien Per klant (project) een korte samenvatting met wat hij voor deze klant heeft gedaan.

Misschien ook iets met zijn technieken.
Pepijn schreef op 02.04.2007 19:21
Over javascript gesproken ik zoek nog een script die bestanden uit een map leest en daarvan automatisch een slideshow van maakt. Maar ik kan absoluut geen javascript.

MEBUS ( Goedzo. )

Mischien is handiger hiervoor even apart topic te openen mischien maar met php de directory uitlezen en dan echo voor javascript op de achtergrond en dan met wat splits ervoor zorgen dat je ze in een image kan zetten:) Zo zouw je de plaatjes eventueel ook nog kunnen voorladen.

[edit]Super SplaakGeblek[/edit]
@MEBUS, sorry voor typo :P. En ik had al een topic ik zal hem ff bumpen

Reageren