Ik ben bezig met een website voor een fotograaf. Nu heb ik 3 pagina's met informatie. Een fotoalbum met watermerk en een contact scriptje. Heeft iemand nog wat leuke ideeen om op de site te plaatsen? Het moet wel rustig overkomen, want dat was een eis voor de website. Ik sta open voor alle ideeen :)
@mebus, en hoe zorg ik ervoor dat hij dat bij die foto doet? netzoals bij lightbox?
Over javascript gesproken ik zoek nog een script die bestanden uit een map leest en daarvan automatisch een slideshow van maakt. Maar ik kan absoluut geen javascript.
@Robert, dat stukje over projecten vindt ik wel interresant...misschien Per klant (project) een korte samenvatting met wat hij voor deze klant heeft gedaan.
Misschien ook iets met zijn technieken.
Met de technieken is interessant als in zijn doelgroep potentiele klanten zitten, maar vooral voor andere fotografen. Misschien ook wel een idee om (een met anti-spam beveiligd) deel te maken waar op bepaalde foto's kan worden gereageerd. Misschien aanbevelingen voor andere technieken en dergelijke. Dit zal je uiteraard aan hem voor kunnen leggen.
Het maken van een slideshow kan ook prima met PHP, ik denk dat de mooiste/ gemakkelijkste oplossing is om met PHP de map uit te lezen, en een slideshow te maken.
hij heeft er absoluut geen verstand van. En hij weet niet wat de mogelijkheden zijn.
Waar zou hij verstand van moeten hebben? Plaatjes schieten, compositie, etc. etc. Heeft niets met internet te maken, maar alles met presentatie. En waar zijn jullie nu mee bezig? Precies! Presentatie.
Hij weet niet wat de mogelijkheden zijn? Gelukkig niet zeg, dat zou hem alleen maar beperken in zijn creativiteit.
Hij is de opdrachtgever en creatief expert, hij is tenslotte fotograaf. Laat hem dan ook de boel uittekenen zoals hij het hebben wil en vergeet even dat het in een browser ook nog moet werken. Daar ligt dan straks voor jou de uitdaging...
Techniek mag in het creatief proces, waar jullie nu in zitten, nooit een beperkende factor zijn. Op die manier kom je nooit nieuwe uitdagingen tegen en kun je vrijwel onmogelijk een bijzondere site neerzetten. Wat het begrip 'bijzonder' inhoud, dat laat ik even in het midden, dat is aan jullie.
Zonder refresh is mogelijk met JavaScript, komt geen AJAX aan te pas. Je kan met JS de INNERHTML van een div veranderen. Als je met PHP alle afbeeldingen (de namen althans) in een array van JavaScript zet. Je kan dan om de paar seconden de INNERHTML van de div waarin een foto staat veranderen.
Hier komt geen AJAX aan te pas. (je veranderd wel de inhoud van de div, maar je doet dit niet door op de achtergrond een ander script aan te roepen)