zouden jullie mijn AJAX suggest script eens willen testen? Let niet op lay-out enz, dat doet er nog niet toe. Ik ben benieuwd of het in alle moderne browsers werkt. Tips zijn van harte welkom.
Leuk!
Tip: Als je op de pijltjes toets naar beneden drukt gaat hij in die lijst naar beneden.
Als je dan eenmaal in de lijst ben moet natuurlijk de pijl naar boven ook werken :p
nice Jan, hij is lekker snel!
Als ik op een plaatsnaam klik, verdwijnt hij wel uit het lijstje, maar de rest blijft gewoon in het lijstje staan. De oplossing zou zijn om het hele lijste te 'hiden' als je op een element klikt.
getest in FF 2.0.0.3 en Opera 9.10 en IE 7
Mooi scriptje :) Werkt prima in FF, IE6, IE7 en Opera voor wat het opzoeken betreft. Hij geeft wel goede suggesties, maar:
- Klopt het dat sommige plaatsnamen dubbel in je database staan?
- Als ik een plaats wil selecteren wordt die in het veld geplaatst, dit is goed. Echter wordt de gekozen plaats uit het lijstje gehaald, maar blijft de rest staan. Het keuzeveld zou volgens mij moeten verdwijnen
- Staat er 1 plaats, en kies ik die blijft er wel een leeg vakje staan van de selectlijst. Klik ik daarop, is mijn tekstveld weer leeg.
Verder nogmaals werkt mooi.
@Danny
Het mooie is dat je dit zo kan toepassen op een selectfield, met een paar kleine aanpassingen. Ik denk dat jan eerst wou testen of het doen van suggesties goed werkte en dat hij nog niet klaar is met het script.
[edit]
Hmm.. ik zie dat een aantal opmerkingen te laat kwamen omdat ik onder het typen van het bericht ook aan het testen was.
[/edit]
Jan, die bug is er voor een groot deel uit. Nu zie je een punt staan onder het tekstveld (in ieder geval in FF) dat is de linkerbovenhoek zeg maar van je div waarin je de waarden kan selecteren.
Met hidden, of display:none zou je dit nog kunnen veranderen.
Enige wat me naast het ontbreken van toetsenbord-navigatie nog irriteert is dat hij niet verdwijnt wanneer ik hem niet meer nodig heb, zoals je ook wel in mijn screenshot kan zien (geen focus meer in het plaatsveld, maar nog wel suggesties)
Ow, en 's Graveland kan je niet intikken (hij slikt die apostrof niet) en Leeuwarden staat er niet in :@