PHP vrienden,

zouden jullie mijn AJAX suggest script eens willen testen? Let niet op lay-out enz, dat doet er nog niet toe. Ik ben benieuwd of het in alle moderne browsers werkt. Tips zijn van harte welkom.

groeten, Jan Koehoorn
@ SanThe: thanks, my friend :-)
@ Robert:

- Klopt het dat sommige plaatsnamen dubbel in je database staan?

Ja, ik test even met een niet-genormaliseerde DB. Er staat trouwens wel een DISTINCT in de query die de plaatsnamen ophaalt.
- Als ik een plaats wil selecteren wordt die in het veld geplaatst, dit is goed. Echter wordt de gekozen plaats uit het lijstje gehaald, maar blijft de rest staan. Het keuzeveld zou volgens mij moeten verdwijnen

Deze bug is inmiddels verholpen hoop ik.
- Staat er 1 plaats, en kies ik die blijft er wel een leeg vakje staan van de selectlijst. Klik ik daarop, is mijn tekstveld weer leeg.

Moet nu ook werken.
Ik denk dat jan eerst wou testen of het doen van suggesties goed werkte en dat hij nog niet klaar is met het script.

Klopt, dit is de allereerste versie :-)
@ Robert & Saimen: klopt, ik maak nu de innerHTML van de div leeg. Dat pas ik later wel aan met visibility of display.

@ Jelmer: kee, goeie tip. Hij moet verdwijnen op een onblur van de textinput.
De quote-bug ga ik even naar kijken en Leeuwarden ligt niet in N-H ;-)
Sorry, ik had niet helemaal goed gekeken voor wat de dubbele namen betreft :S Sint Pancras en Sint-Pancras is natuurlijk ook verschillend geschreven. Vandaar, dacht dat het hetzelfde was.
Damn, hij is echt wel snel zeg! had ik niet verwacht.

Mooi hoor Jan.
@ Robert: okee, dan is het goed. Als er maar geen echte dubbele in de suggest-lijst staan.
@ Pepijn: ja het tempo valt mij ook mee! AJAX in combinatie met MySQL ;-)
Prachtig script!

Stel je de php-file ajax_plaatsnamen.php ook ter beschikking? Ik heb de source ervan nog niet kunnen vinden.
Klopt het dat in firefox 2.0.0.11 niet meer met de pijltjes toetsen kan selecteren?
Nice, alleen krijg ik dat vreselijke suggestie-witte-vakje van Firefox eroverheen, met dingen die ik ooit een heb ingetypt in een veld dat zo heette. Ik dacht dat dat ook weg te werken was, met niet-valid HTML... (FFonVista)
[edit]Ik als mierenneuker kan dit niet laten: je JavaScript-code is op sommige plekken niet goed ingesprongen.[/edit]
Stephan Vierkant schreef op 04.01.2008 15:46
Prachtig script!

Stel je de php-file ajax_plaatsnamen.php ook ter beschikking? Ik heb de source ervan nog niet kunnen vinden.

* Ahum *

zie je de datum van mijn laatste post?

02.04.2007 23:01

da's zowat een jaar geleden
pijltjes doen niks hoor...
je moet niet ELKE keydown een ajax request maken.. beetje zonde. er zijn namelijk meer keys die niks typen, dan die wel typen. dus Tab of Caps indrukken hoeft geen nieuwe request te maken. Na de tab een H indrukken, o.i.d. wel.
Heb firefox 2.0.0.11 en pijltjes zorgen ook voor request

Reageren