Omdat ik nu druk bezig ben met het maken van mn site heb ik enkele layout's (meestal gewoon aangepast, want zelf kan ik nog geen zo'n dingen maken) laten bekijken op sitemasters.be en daar werd ik gewoon uitgejouwd. Het enige wat ze er zeggen is: het is lelijk, ofschuwelijk. Nu vraag ik me af of je eigenlijk wel let op een layout als je een site bezoekt; meestal ga je toch voor de inhoud en dan is het wel prettig als een pagina snel laad. Ofwel kan ik gewoon niets van heel het site maken gebeuren ofwel zijn die mensen daar gewoon ziek en gaan ze anderen hun disign afblaffen zodat ze zichzelf beter voelen.
Ik laat het jullie uitwijzen
grtz, reinhout
ps: mijn disign is al lang verwijdert op die site maar ikzelf vind hun layout niet zo mooi.
En over de layout betreft, ik vind dat WEL belangrijk, maar nog belangrijker is de user interface, dus dat je niet lang hoeft te zoeken waar je moet kijken, logische opgebouwde menu's. Als dat ontbreekt is het de laatste keer dat ik een bepaalde site bezoek, hetzelfde geld voor de laadtijd, als die langzaam is zie je me ook niet gauw terug.
Een snelle laadtijd en een goed design kunnen heel goed samen gaan, als het je het maar goed opzet. Dus geen overdreven grote blokken html en gewoon netjes alles in een aparte css zetten, en niet te grote plaatjes gebruiken.
Er staat nog niets op de site, maar er moeten tutorials opkomen voor noobs als ik; het is de bedoeling dat ik op het net de beste tuts verzamel en deze bewerk tot 1 tutorial zodat het best mogelijke resultaat behaald wordt
Design is inderdaad erg belangrijk.
Een lelijk design jaagt bezoekers weg, ook moet je opletten dat alles goed leesbaar is dus het niet te donker maakt of het contrast tussen de letterkleur en achtergrond heel laag laat etc.
Niet altijd. De site http://www.inkoopacties.net bijvoorbeeld is tijdenlang (en nog steeds) oerlelijk geweest, maar toch werd hij door tienduizenden bezocht omdat hij functioneel was (althans, mensen geld bespaarde).
Naar mijn idee zijn veel goede programmeurs slechte designers, en dat zie je vaak ook als je naar de homepage van een goed geschreven programma gaat; een slecht, kaal design, maar verder wel alle info die je nodig hebt. Ik wordt dus niet echt door het design naar een site getrokken. Het kan me echter wel wegjagen als het totaal onlogisch opgebouwd is (phpfreakz) of wanneer de site er traag door laadt (te grote plaatjes, of alles in een jpg of bmp gestampt). Dat laatste zie je echter niet heel vaak meer (of ik kom niet meer op dat soort sites).
Naar mijn idee zijn veel goede programmeurs slechte designers, en dat zie je vaak ook als je naar de homepage van een goed geschreven programma gaat; een slecht, kaal design, maar verder wel alle info die je nodig hebt.
Daar ben ik helemaal mee eens, ik kan zelf ook al zeg ik het zelf wel aardig scripten(Jaja,,, ik heb hier heeeeeel veel dingen gevraaagt maar ben laatste tijd heel hard aan het studeren geweest).
Wat ik belangrijk vind is een goed contrast, lekker eenvoudigm en een duidelijke menu. Wat iedereen mij heeft vertelt: Wees creatief!
Niet altijd. De site http://www.inkoopacties.net bijvoorbeeld is tijdenlang (en nog steeds) oerlelijk geweest, maar toch werd hij door tienduizenden bezocht omdat hij functioneel was (althans, mensen geld bespaarde).
Dat klopt ja daarom hebben ze toen ook een contest gehouden, maar ik vind inkoopacties toch wel iets beter dan gemiddelde sites qua inhoud. Omdat het gewoon een goed idee is.
Als jullie nu naar www.onlinetutorials.be gaan zal je daar 4 disigns zien (van het net geplukt en wat aangepast)
Welkeen is volgens jullie dan de beste? 1,2,3 of 4
Ik ben op zoek naar de goede aspecten van iedere template; maakt het eenvoudiger om zelf een template te maken want de meeste mensen zijn fel gekant tegen niet-volledig-zelfgemaakte-templates.