Omdat ik nu druk bezig ben met het maken van mn site heb ik enkele layout's (meestal gewoon aangepast, want zelf kan ik nog geen zo'n dingen maken) laten bekijken op sitemasters.be en daar werd ik gewoon uitgejouwd. Het enige wat ze er zeggen is: het is lelijk, ofschuwelijk. Nu vraag ik me af of je eigenlijk wel let op een layout als je een site bezoekt; meestal ga je toch voor de inhoud en dan is het wel prettig als een pagina snel laad. Ofwel kan ik gewoon niets van heel het site maken gebeuren ofwel zijn die mensen daar gewoon ziek en gaan ze anderen hun disign afblaffen zodat ze zichzelf beter voelen.
Ik laat het jullie uitwijzen
grtz, reinhout

ps: mijn disign is al lang verwijdert op die site maar ikzelf vind hun layout niet zo mooi.
css is geen enkel probleem, en weet ik iets niet is het in een minuutje gevonden via google. Maar geef toe: Deze site is niet echt mooi maar wel gebruiksvriendelijk en dat is toch wat een site nodig heeft?
Is er iemand geïnteresseerd in mn eerste layout?
dit is hem
Idee is leuk, maar wel te standaard naar mijn idee.
Je gebruikt teveel photoshop 'rotzooi'. Zoals de inner bevel van de tekst, en dat rare ovaaltje om de tekst. Kijk eens op csszengarden.com, oswd.org, openwebdesign.org of templatemonster.com. Daar staat heel veel layouts waar je inspitatie op kan doen. Kijk wat je opvalt, wat steeds weer terugkomt, en hoe het gedaan is.
reinhout schreef op 11.04.2007 19:24
Is er iemand geïnteresseerd in mn eerste layout?
dit is hem

Stel dat we nee zeggen, dan heb je het al verpest voor degene die nee willen zeggen. :) Maar goed. De tekst in de header is TE bevel. De orb boven het menu is wel een leuk idee; dat breekt namelijk de leegte op die plek. Nja, verder moet je het eigelijk zien met tekst en verdere CSS opmaak.
Kasper schreef op 07.04.2007 13:13
Naar mijn idee zijn veel goede programmeurs slechte designers

Denk dat programmeurs gewoon een andere smaak hebben en niet begrijpen waarom je er dingen aan toe zou voegen die niet functioneel zijn :)
Frisbee schreef op 11.04.2007 19:38
[quote='Kasper schreef op 07.04.2007 13:13']Naar mijn idee zijn veel goede programmeurs slechte designers

Denk dat programmeurs gewoon een andere smaak hebben en niet begrijpen waarom je er dingen aan toe zou voegen die niet functioneel zijn :)[/quote]
Daarom is het ook handig als je een team hebt:
-Programmeur
-Concept artist} Kan samen genomen worden.
-Graphix artist}
Ok, hoorde nog dat die 'dwaze omringing' van de tekst weg moet en ik iets aan de online tutorials tekst moet doen, maar wat??? zal ik moet experimenteren zeker?

en ik ben nog maar beginner zowel als bij het programmeren als bij het disignen :'(
Ja, vooral veel experimenteren. Installeer ff WAMP/XAMP en vooral veel experimenteren. Over het: 'ik ben nog maar beginner zowel als bij het programmeren als bij het disignen':
Iedereen begint onderaan. Je moet gewoon veel voorbeelden doornemen en er veel van opsteken m.b.v. experimenteren. Door veel tutorials te doen over CSS/(X)HTML/Photoshop(ik zou eerder voor een CSS layout gaan btw) en PHP krijg je meer inzicht over de verschillende gebieden van design en scripten.

EDIT: Quote van mezelf in een ander topic:
Structuur:
De manier van aanpak, of de manier van scripten.
Tabellen of template:
Een layout samenstellen.

Tips voor beiden:
Structuur:
Script netjes, met (als het nodig is, bijvoorbeeld bij moeilijke codes) commentaar. Gebruik tabs en maak eerst een overzichtje van je plannen en hoe je het denkt aan te pakken.
Layout:
CSS lijkt inderdaad een mooie start. Te veel doen met photoshop is niet handig. Dan zit je te veel gebonden aan (in jouw geval) tabellen (die ik overigens zou vervangen door DIVS).
IPV al die Bleding options wordt het er niet mooier op Mss een fototje erbij om de leegte op te vullen?
Verder kan je nog wat tutorials volgen :)
fotootje over... Mijn inspiratie weet niet veel meer dan blending options o°_°o

Reageren