ik heb een landenlijst welke uit een array bestaat van land+waarde, zodat ongeacht welke taal de site is altijd 'netherlands' wordt gezocht, ook als de landenlijst 'Niederlande' of 'pay-bas' aangeeft. Dit gedeelte werkt. Maar nu wil ik NA de eerste zoekopdracht een dropdown hebben welke bij het gekozen land hoort, voor de provincies. Aangezien deze niet snel en/of vaak zullen veranderen hoeven ze niet uit een DB te komen. Ik krijg op geen enkele door mij geprobeerde manier de lijst geselecteerd (of zelfs maar actief).
Dus in een notendop:
1. selectie maken en zoekrsultaten tonen ($country=nederland)
2. in het zoekmenuutje moet nu ook een dropdown komen waarbij de provincies zichtbaar zijn en meegenomen kunnen worden in de volgende zoekopdracht (waar country nog steeds nederland is maar provincie als filter wordt gebruikt).
Ik ben absoluut beginner en heb ook gekeken naar JScript maar dat wil ik als het kan vermijden. Iemand een hint waar ik de oplossing zou kunnen vinden? Ik heb al geprobeerd om met een IF statement een query uit te voeren maar dat lukte me niet. Nu wil ik eigenlijk een hardcoded lijst hebben waarin de provincies (per land) staan....
Als je dit goed wilt doen/gedaan hebt, heb je nu een database met daarin landen, deze landen hebben een id en een naam en eventueel meer.
Nu maak je ook een tabel provincies, met een id, een country_id en naam en eventueel meer.
Aan de hand van de gekozen country_id kun jij dan de provincies ophalen.
Hardcoded zou ik niet doen, je kunt het nu direct netjes oplossen, heb je later plezier van
Het automatisch , zonder pagina verversing aanpassen van de tweede selectbox kun je met javascript of Ajax doen, met ajax kun je het wat degelijker maken dan met javascript , in dit geval.
@jan
Da's wat ik bedoel! Alleen weet ik nu nog niet oe het werkt :)
@ Jason de Ridder
Die kwam ik met google ook tegen, maar daar kon ik het meertalig gedeelte (welke ik nu eindelijk werkend heb gekregen) niet in kwijt.
@Baarr