Hoi

ik heb een landenlijst welke uit een array bestaat van land+waarde, zodat ongeacht welke taal de site is altijd 'netherlands' wordt gezocht, ook als de landenlijst 'Niederlande' of 'pay-bas' aangeeft. Dit gedeelte werkt. Maar nu wil ik NA de eerste zoekopdracht een dropdown hebben welke bij het gekozen land hoort, voor de provincies. Aangezien deze niet snel en/of vaak zullen veranderen hoeven ze niet uit een DB te komen. Ik krijg op geen enkele door mij geprobeerde manier de lijst geselecteerd (of zelfs maar actief).

Dus in een notendop:

1. selectie maken en zoekrsultaten tonen ($country=nederland)
2. in het zoekmenuutje moet nu ook een dropdown komen waarbij de provincies zichtbaar zijn en meegenomen kunnen worden in de volgende zoekopdracht (waar country nog steeds nederland is maar provincie als filter wordt gebruikt).

Ik ben absoluut beginner en heb ook gekeken naar JScript maar dat wil ik als het kan vermijden. Iemand een hint waar ik de oplossing zou kunnen vinden? Ik heb al geprobeerd om met een IF statement een query uit te voeren maar dat lukte me niet. Nu wil ik eigenlijk een hardcoded lijst hebben waarin de provincies (per land) staan....

Alvast bedankt!!

jp
Okee, dan is dit topic geheel volgens de filosofie van PHPhulp behandeld :-))

De waarde van een selectbox wordt meeverzonden als er een zoekopdracht gegeven wordt. Stel, je selectbox ziet er zo uit:

<select name="provincie'>
    ...
    ...

Dan kun je na een post dit doen:

<?php
        $provincie = (isset ($_POST['provincie']))?($_POST['provincie']):(1);
    ?>
    <select name="provincie">
        <option value="1<?php if ($provincie == 1) echo ' selected="selected"'; ?>">Groningen</option>
        <option value="1<?php if ($provincie == 2) echo ' selected="selected"'; ?>">Friesland</option>
    </select>
Ik heb weer wat raars :(

Als ik een zoekopdracht doe op het veld 'prov' in tabel 'listings', en de waarde is numeriek dan laat ie het juiste resultaat zien (bijv. een selectie BERGEN uit de provincies met waarde '111'). Als ik echter de opdravht verander in prov=Bergen, krijg ik een error (i.p.v. no records found). Ik kan geen alphanumerieke waardes toekennen?!

het resultaat van een numerieke waarde is ok, de URL is dan:
search.php?c=&s=&search_country=Netherlands&prov=111

Als ik bovenstaande hergebruik en 111 verander in Bergen dan krijg ik:

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /home/.fitz/snewp/search.php on line 254
Unknown column 'Bergen' in 'where clause'

Ik gebruik in de zoekcodes geen WHERE...

Reageren