Beetje vage titel, maar wel de beste denk ik. Ik heb hier gewone lege DVD's, een eerste instantie gewoon met het oogpunt om af en toe even data te branden. Nu kwam ik er achter dat het 'White Inkjet Printable' DVD's zijn. Maakt verder geen verschil uit, het enige is dat je rechtstreeks op de DVD zou kunnen printen. (Zonder DVD-label sticker) Het lijkt mij alleen een beetje raar om gewoon lossen DVD's door de printer te halen. Mijn vraag is dus; Heeft iemand enig idee of ervaring met dit soort DVD's? En hoe zou ik er dan op moeten afdrukken? Het gaat mij er niet om dat ik er perse op wil afdrukken (anders had ik het met een stift gedaan), maar ik ben wel benieuwd/nieuwsgierig wat dit nou eigenlijk inhoud en hoe je te werk moet gaan.
Is het niet bedoeld voor LightScribe? Dat zijn die nieuwere branders, die ook kunnen 'printen' op de DVD, er dus in feite een plaatje op branden alsof je de DVD gewoon in de winkel hebt gekocht.
[edit]Nee dus, volgens deze site is het echt bedoeld om te printen met een Inkjet Printer :/ Hoe dat zou moeten weet ik ook niet, maar ik ga mijn hoed maar eens opeten denk ik. Zie ook: Verbatim[/edit]
Er staat toch echt Inkjet, dus voor gebruik met Inkjet printers.
Sommige printers hoeven een vel (in dit geval CD) niet rond te laten draaien maar daar stop je hem er voor in en achter komt ie er dan uit... Vaak bij van die grote zakelijke dingen. Volgens mij kunnen die CD's dat wel aan
LightScripbe zou wel kloppen, wat Kasper zegt is wel waar
Misschien is die site fout?
Dat denk ik niet, want dan zou de site van Kasper, de site van Imation en het doosje het verkeerd hebben.
2e punt is dat ze op de site van Imation duidelijk onderscheid maken tussen LightScribe en Bedrukbare Inkjet. Kijk onderaan de pagina, 2 en 1 na laatste.
[edit]@ Luke, dan zou je dus een Printer moeten hebben die het papier (in dit geval dus dvd) vlak houd, en niet rond draait/omkeert.[/edit]
Nee, het klopt. Is inderdaad voor Inkjet Printers. Kennelijk zijn er speciale printers in de handel (bv. de Pixma 4000) die onder andere dvd's en cd's kunnen printen. Had er nog nooit van gehoord, maar weet ik dat ook weer.
Kom op jongens.. een cd door de printer laten glijden alsof het een blaadje is haha.. nee..
Ik heb zelf een printer die dit ondersteund en een kleine 50% kan dat tegenwoordig..
de printer heeft een plastic soort cassette ergens zitten.. die kan je eruit trekken en dan is het gewoon een soort cd/dvd doosje (zo'n plastic doosje geval).. stop de cd/dvd erin en stop de cassette weer terug waar die vandaan kwam.. dan print de printer je labels er direct op..
zoals Marvin zegt heb je (als je printer die mogelijkheid heeft) een plastic ding waarop je de DVD/CD legt
vervolgens duw je hem in de printer (bij mij is dat aan de voorkant waar het papier uit komt rollen) en dan bedrukt de printer al draaiende de CD/DVD
kan mooie resultaten opleveren