Misschien een ideetje om op phphulp te zorgen dat de eigenaar van een topic kan zeggen of een topic is opgelost of niet, Dat kan er bijvoorbeeld een rood of groen vinkje bij komen (of uit laatste forum berichten) e.d.
Het is maar een ideetje,,,,,
Freebees! :D
Spaarzegeltjes! :D

Wes, geweldig idee! Ik ben voor!

Ow, en voor de rest, Frank verwoordt mijn gedachten al.
@Frank
Als jij het al werkend heb, wat heeft het dan nog voor zin dat anderen oplossingen gaan geven.
Het topic blijft toch nog gewoon bestaan!
'Als jij het al werkend hebt' en 'Als jij het al werkend denkt te hebben' zijn 2 verschillende dingen. Afhankelijk van de kennis van de ts, dat niveau is gemiddeld op phphulp niet al te hoog, zie je de nieuwe problemen al weer opduiken.

Q:
Hoe sla ik een datum op in de database?

A:
Nou, dan pak je de volgende query:
INSERT INTO tabelnaam(datum) VALUES('12 april 2007')

Dit lost het probleem op, of niet dan?

Toch is het vreselijk dom om het zo te doen, dit is namelijk helemaal geen datum... Sorteren, rekenen, vergelijken, details opvragen, het is allemaal onmogelijk.

En dit is slechts 1 voorbeeldje van de vele die ik zo even uit de mouw schud.
Ik bedoel als je het werkend heb,, maar je kan ook nog zorgen dat je van opgelost ook weer naar niet opgelost kan gaan
Opzich is het geen slecht idee, zo voorkom je namelijk dat mensen oplossingen gaan maken, terwijl de ts deze al niet meer nodig heeft omdat hij er al een heeft...

Of het gaat werken... ik denk niet dat de meeste mensen daar aan zullen denken, maar als het wel werkt, kan het handig zijn.

Ook al is de status 'opgelost' moet er natuurlijk nog gewoon gediscuseerd kunnen worden over een eventueel betere oplossing...
Paul v/d Knaap schreef op 12.04.2007 14:22
Ik bedoel als je het werkend heb,, maar je kan ook nog zorgen dat je van opgelost ook weer naar niet opgelost kan gaan
En wie gaat deze administratie bijhouden? Dit werkt gewoon niet. Het bijhouden van dit soort statussen is al lastig op de werkvloer waar je wordt afgerekend op het aantal openstaande problemen! En daar is het de baas die jou achter de vodden aanzit en wat jouw contract en/of loonsverhoging zelfs in gevaar kan brengen. En dan denk jij dat dit gaat werken op een forum?

Vergeet dit maar gerust, wordt helemaal niks.
Ik sluit me 100% bij frank aan.

Wie gaat die status aanpassen? De TS zal dat echt in de meeste gevallen niet doen. En als het al gebeurt, dan komen misschien de betere oplossingen niet meer en dat zijn nu juist de oplossingen waar we allemaal wat aan hebben!

Uiteindelijk is het niet de bedoeling dat alleen de persoon met de vraag er beter van wordt, maar dat we er allemaal wat aan hebben. Daarom is een discussie ook belangrijk. Probeer de ander maar te overtuigen dat jouw oplossing de beste is!
LOL Doe mij zo'n mok!! Die is echt té gaaf xD
wes schreef op 12.04.2007 14:24

ik zat al op een post van je te wacht, wes, je bent gek! :P

Reageren