Hoe zit het met copierechten?

Moet je daar voor aanmelden?

En als iemand een stukje code van mij koopt? (fotosysteem)

iemand hier verstand van?
Maar het product is digitaal maakt dit iets uit?

Het zijn uiteraard .php bestanden.
Volgens mij maakt het niet uit dat het product digitaal is. Het maakt echter wél uit dat het contract met de hand wordt ondertekend. Dit is van belang. Volgens mij is het niet geldig als het over de computer(e-mail) ondertekend wordt. Dit is omdat bestanden later op de computer kunnen worden aangepast. Je moet de klant het contract opsturen, deze moet het ondertekenen en terugsturen. Waarna jij controleert of het contract overeen komt met het door jouw opgestelde contract (er zijn geen zinnen weggelaten). Als alles klopt kopiëer je het contract en stuurt een kopie terug.

Dit is geloof ik de officiële manier
Dus de hand tekening moet digitaal zijn? xD

freek:
Het maakt echter wél uit dat het contract <b>niet</b> met de hand wordt ondertekend.

Wat ik tot nu heb:

Verkoop script.

Auteur: 
Robin achternaam
Straatnaam 13a
3000aa
Vlaardingen

Koper: 
Naamkoper
Straatnaam 14a
4000aa
Amsterdam

Product informatie:
Betreffende product(en): Product versie 2.0

De rechten van het script blijven na aankoop bij de auteur. Mailen, kopiëren, faxen, doorverkopen of welke manier van verdubbeling aan derde is niet toegestaan zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de auteur.

Het script mag door de koper onbeperkt gebruikt blijven, maar niet aangepast worden (exclusief de configuratie bestanden). De auteur stel zich echter niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen die het gebruik van het programma met zich kan meebrengen.

Indien een van de bovenstaande punten door de kopen dan wel door de auteur verbroken worden, kunnen er juridische stappen ondernomen worden.

Handtekening Auteur:                                                                                Handtekening Koper:

Prijs enz hoefd ook niet vermeld te worden?
Ja typo, het gaat er dus om dat er een handtekening onder moet, met pen geschreven ;-)

Volgens mij is dat verder wel goed, als je nog een algemene voorwaarde hebt is het handig om daar even naar door te verwijzen, is het niet zo dan moet je het denk ik zo laten. Misschien nog iets als

'Bent u niet geheel zeker of u legaal handelt neem dan contact op met de auteur.'

Dan is het denk ik wel compleet.

Owjah de datum van het ondertekenen en tot wanneer het contract loopt (in jouw geval denk ik voor altijd of totdat het contract door de auteur wordt opgeheven)

Dus dit er nog even bij.

'Al het bovenstaande is van toepassing van datum van ondertekening tot de auteur het contract opheft'

btw Bovenin ook ff een vakje maken met huidige datum.

Ik denk niet dat de prijs vermeld hoeft te worden, dit zegt namelijk niets over het gebruik van het product maar alleen iets over de aankoop. Misschien kan je dat(over prijzen ed) in de disclaimer van je site zetten
Wat zouw ik in die algemeene voorwaarde moeten zetten dan?

en met
Al het bovenstaande is van toepassing van datum van ondertekening tot de auteur het contract opheft.

Kan ik dus ook zeggen van: jah nu mag je het niet meer gebreuken? (scriftelijk)
Prijs onder voorbehoud, drukfouten voorbehouden. eventuele foto's/voorbeelden kunnen afwijken van de werkelijkheid. Prijzen zijn exlucsief 19% btw belasting, Aanbiedingen zijn geldig tot en met eind mei. De genoemde prijs is de prijs per jaar. Alleen online te betalen, er kan niet in termijnen betaald worden. bewaar een betaal bewijs. Er is geen garantie dat de producten naar behoren werken.

Zoiets, gewoon ff de kleine lettertjes lezen bij advertenties

//edit
Nee, eens verkocht blijft verkocht :P, je kanwel zeggen, het contract is niet meer geldig, de koper(s) mogen dan het script verkopen. of op internet plaatsen of doen wat ze willen. In de praktijk zal dit nooit voorkomen denk ik, het is meer een noot situatie dan je het kán opheffen mocht het nodig zijn.

O ja, zeg er even bij dat als er wijzigingen in het contract worden aangebracht de koper het contract weer moet accepteren. Doet hij het niet dan mag hij het product nog maar een jaar gebruiken.
Er is geen garantie dat de producten naar behoren werken.

O nouw dan koop ik het maar niet! xD

De rest eventjes verwerken ;)

edit:

Dat is voor? disclamer?

En wat zou ik van exclusief de configuratie bestanden kunnen maken?

exclusief het bestand config.php?
[ignore]dis·clai·mer (de ~ (m.), ~s)
1 mededeling in een publicatie waarin een onderneming haar aansprakelijkheid beperkt[/ignore]

edit//
Het is nuttig om te zeggen dat het product mogelijk niet goed werkt, anders moet je als er bij een persoon één klein foutje zit dit helmeaal gaan repareren tot het naar wens is.

Je tweede vraag snap ik niet helemaal over dat exclusief config bestanden.
Nouw, in het config bestand staan o.a het pad naar het logo,de weegegevennaam enzovoorts

Dit moet natuurlijk vrij blijfen om aan te passen,

Er staat nu: maar niet aangepast worden zonder schriftelijk toestemming van de auteur (exclusief de configuratie bestanden).

Is btw/kvk ook nodig?
ik heb het zooitje even doorgelezen en ik kwam eigenlijk maar op 1 punt..
het woordje 'verdubbelen' is erg juridisch gevoelig denk ik.. stel iemand verkoopt zijn script compleet.. zonder zelf iets ervan te houden.. dan heet dit toch geen verdubbelen meer? ik weet niet of ik nu onzin praat hoor ik heb hier ook geen verstand van maar het viel me op..

Reageren