Ik heb genoeg van de beperkingen van MySQL. En ik wil een goede database opzetten. Ik heb net een domeinnaam gereserveerd bij een host die ook postgre ondersteunt.
Graag wat tips van mensen met ervaring op het gebied van PostGre.
Handig om te weten, En heb ik toentertijd PostgreSQL maar van mijn server verwijderd en toen Mysql erop gezet. Jammer dat veel van mijn ontwikkel omgevingen van derden met een Mysql db werken.
Ik neig ook steeds meer om iets anders te proberen maar word gedwongen om het bij mysql te houden.
- Gebruik de "transactions" voor query's die meerderen tabellen beslaan (net als bij InnoDB van MySQL
- Ga (evt. nog beter) normaliseren in je tabellen en maak externe sleutels aan
- Let op: Als je in PostgreSQL date en time functies gebruikt, dan MOET je een alias opgeven. Zonder zal het niet werken.
Gewoon mee beginnen Jan :) Dat komt vast helemaal goed.
Enig probleem dat ik ooit tegen ben gekomen is het gebruik van hoofdletters in bijv. tabel- / kolomnamen, daar kun je alleen maar mee werken als je dubbele quotes gebruikt, dus doe gewoon alles lowercase (zoals het eigenlijk ook hoort).
Yapf.net is inderdaad een waardevolle bron van informatie, zelf ben ik op dit moment bezig met een 2e deel van de PostgreSQL-tutorial, waarbij ik ondermeer dieper in ga op de mogelijkheden van stored procedures, relaties, beveiliging en het gebruik hiervan in de praktijk. Op dit moment zijn het +/- 3 A4-tjes, ik hoop het binnen nu en 3 weken af te ronden.