Okee, ik ben om.

Ik heb genoeg van de beperkingen van MySQL. En ik wil een goede database opzetten. Ik heb net een domeinnaam gereserveerd bij een host die ook postgre ondersteunt.

Graag wat tips van mensen met ervaring op het gebied van PostGre.

groeten, Jan Koehoorn
Zit er dan veel verschil tussen MySQL - InnoDB en PostgreS? Behalve dan dat het veel minder typwerk is, om ff "SERIAL" in te typen :D
Een van de irritantste dingen van MySQL vind ik dat je gedwongen wordt te kiezen tussen referentiƫle integriteit en fulltext mogelijkheiden. Omdat een echte DB niet zonder het eerste kan, mis je dus iets anders waar je eigenlijk ook niet buiten kan.
Do's:
- Gebruik een database abstraction layer in je code (uit bijvoorbeeld pear of het zend framework), hierdoor blijven je programma's grotendeels en zonder te veel aanpassingen ook geschikt voor mysql, dit heeft mij over de tijd veel tijd bespaard om 'even snel' te testen. Bovendien is het stoer dat je programmatuur practisch elke database als backend accepteert ;)

- phpPgAdmin:
Superhandige webmanager, in mijn smaak wat overzichtelijker dan phpMyAdmin.

- Eigen functies inbouwen in postgresql:
Controleer de validiteit van de inhoud in je database op database niveau door eigen functies in te bouwen

- Views:
Views maken het leven stukken makkelijker, de meeste inner join queries zet ik in views.
Even een oud topic opgraven, hoe staat het eigenlijk met de pgSQL-kunsten van Jan?

Reageren