Ik vraag me af of het mogelijk is om van een normaal een draadloos netwerk te maken.
Ik heb internet via @home en heb een router hangen die de verbinding verdeeld. Nou krijgen we 2 draadloze laptops hier in huis.
Hoe kan ik die aansluiten of het netwerk? Moet ik een compleet nieuwe router kopen of kan ik daar wat inpluggen zodat ik draadloze dingen aan kan sluiten.
Natuurlijk is het mogelijk, je kan voor de pc altijd normaal blijven werken. Maar als je laptops met draadloos netwerk wilt hebben moet je daar tussen een "attene" zetten.
Ga eens naar een computer zaak, daar hebben ze heel veel van dat soort spul liggen.
Maar geloof me dat soort apperaten zijn niet zo goedkoop ik heb er zelf 3 en ben er wel 122,50 euro aan kwijt geraakt.
Dit is allemaal zeer gemakkelijk te realiseren.
Vervang je huidge modem/router met eentje die ook draadloos ondersteund, waarmee je zowel draadloos als met een kabel kan internetten.
Modem even installeren en configureren en beide laptops instellen en klaar ben je.
En bij draadloos altijd even je netwerk beveiligen natuurlijk, hetzij met een WEP key, hetzij met MAC address filtering.
Als je wilt dat anderen niet met behulp van sniffers mee kunnen kijken wat je doet moet je ook een WEP (of WPA) key gebruiken, anders is een MAC filter ook goed
gebruik nooit WEP maar WPA (en als het kan zelf WPA2)
WPA is veel veiliger. WEP staat onder netwerk hackers gekend als Wont Even Protect en WPA als Will Protect Allright
je kan een draadloze zender in een open poort op die sweex router steken.
als er geen poorten meer over zijn, dan koop je best een nieuwe draadloze router met minstens evenveel gewone poorten.
je kan een draadloze zender in een open poort op die sweex router steken.
als er geen poorten meer over zijn, dan koop je best een nieuwe draadloze router met minstens evenveel gewone poorten.
Hoe bedoel je dat? Hoe heten die stekkers? Ik heb namelijk nog precies 2 poorten vrij op de router! Kun je daar een linkje van geven?
Die 'draadloze zender' die Hipska bedoelt is een accesspoint. Dat is gewoon een apparaatje dat je via een gewone netwerkkabel aan je bestaande netwerk koppelt. Vervolgens kun je dat dan configureren via een computer die ook via het draadnetwerk is aangesloten. Daarna kun je met een laptop draadloos verbinding maken met dat accesspoint.