Heey,

Ik heb een oud pctje waar ik windows 98 op wil instaleren.
Er staat als het goed is niks meer op, maar als ik er nu windows 98 wil instaleren doet hij dat niet en geeft een foutmelding:
'Er is een fout opgetreden bij de primaire vaste-schijfpartitie'
Dan druk ik op enter ken krijg ik zon zwart gescherm met erin staande:
D:\>

Ik ben te einde raad dus ik hoop dat iemand me kan helpen :-)

Groeten, Vincent.
Mss is je harde schijf beetje naar de knoppen? weet niet ... mijn harde schijfpartitie is C:\ ... D:\ heb ik op het eerste zicht niet :)
Gewoon opstarten via een Win98 startup floppy en fdisk gebruiken om je partitie's op te zetten.

Al weet ik precies wel hoe fdisk werkt, kost dat teveel uitleg en mogelijk heb je aan deze link (uitleg) wat : Link

Edit:

Je kan ook kijken als er opensource (linux) LiveCd's zijn die een partitie manager hebben want zover ik weet had knoppix ook dat en ondersteunt zover ik weet de bekende formaten.
Bootable floppy maken > fdisk > nieuwe partitie (FAT) > format primaire partitie > Win98 installeren ;-) .

[edit]Ponzi moet vroeger op F5 duwen en niet eerst drinken gaan halen...[/edit]
Oke bedankt ik ga het ff proberen ;-)
Aangezien mijn windows 98 naar knoppen is gaat ik ff naar bootdisk.com
waarom wil je daar eigenlijk win98 op? als je iets stabielers wilt dat nog kleiner is dan dat progje moet je eens de lts van ubuntu downloaden.
Ik wil spelletjes op de pc doen ;-) en paar programaatjes die alleen voor windows zijn ;-)
@Ponzi: waarom FAT? Windows is toch meestal NTFS?
Vincent schreef op 30.04.2007 17:11
Ik wil spelletjes op de pc doen ;-) en paar programaatjes die alleen voor windows zijn ;-)

kan je me noemen welke games (de meeste hebben een vervanger hoor) of is het vanaf een cd-tje?
Voor veel programma's zijn er ook alternatieven. alleen een nadeel dat photoshop en zo niet werken (of nog niet)
Herjan schreef op 30.04.2007 17:12
@Ponzi: waarom FAT? Windows is toch meestal NTFS?

NTFS kan gebruikt worden voor Win2000 en hoger

windows 98 kan alleen fat en Fat32 aan
Ik heb hier ook nog wel een enorm lichte versie van XP liggen, draait prima op een Pentium II met 64 MB geheugen

Reageren