Ik heb een oud pctje waar ik windows 98 op wil instaleren.
Er staat als het goed is niks meer op, maar als ik er nu windows 98 wil instaleren doet hij dat niet en geeft een foutmelding:
'Er is een fout opgetreden bij de primaire vaste-schijfpartitie'
Dan druk ik op enter ken krijg ik zon zwart gescherm met erin staande:
D:\>
Ik ben te einde raad dus ik hoop dat iemand me kan helpen :-)
Ik heb er nu windows 98 op draaien maar ik loop tegen een probleem aan, eerst stond er windows 2000 op maar die trok redelijk zwaar, maar wel mooie kleuren en het hele beeldscherm werd benut(zoals hoort, btw dit is een laptopje). Alleen nu loop ik tegen een probleem aan bij windows 98 hij gebruikt maar heel klein deel van beeldscherm en geeft maar 16 kleuren mogelijkheid aan?? Ook bij een heel slecht spelletjes geeft hij aan dat de videokaart te slecht is ?
Je zal de juiste driver moeten zoeken. Je zou de cd van Windows 2000 erin kunnen steken en dan daar de driver op kunnen zoeken of gewoon rechtstreeks van de site van de fabrikant downloaden ;-) !
Ik word helemaal gek.. bij een normaal usbstickje die ik erin doe vraag ie al naar stuurprogramma.. wat moet ik doen? ik krijg helemaal geen bestanden op de computer omdat internet ook al niet werkt..
Vincent jongen... voordat je aan de installatie van Windows 98 was begonnen, had je wel eventjes kunnen nadenken wat er allemaal (zeker) nodig was, waar er eventuele problemen hadden kunnen optreden en of je überhaupt al bekwaam bent om het te installeren.
Jouw eerste probleem, daar kan ik nog inkomen... maar niet weten hoe je drivers moet zoeken/installeren: begin er dan gewoon niet aan.
Ik moet in mijn geheugen graven voor je want win98 dat gebruik ik al zo lang niet meer dat ik het nog amper voor de geest kan halen maar volgens mij was er in de configuratie menu het een en ander te vinden.
Zoals iets met de naam "hardware" om te zoeken naar nieuwe hardware en dan indien deze nog geen (werkende) drivers heeft een driver installatie bestand te kiezen die je hebt gedownload.
Meestal moet je even weten om welke hardware het gaat en type/model en dan zal je heus nog wel ergens op het internet de drivers kunnen vinden.
Maar op USB gebied kan het nog wel eens bedroevend zijn.
Tevens meende ik ook dat er in die tijd ook in de configuratie menu iets als 'systeem' is waar je voor apparaat beheer kan kiezen waar je ook kan zien welke hardware wel of niet werkt.
En ja ook Windows 98 heeft documentatie dus je zult zowel mogelijk in de Help documentatie en/of op het internet nog wel meer kunnen vinden over hoe drivers te installeren.
Maar goed, in hoeverre ik met alles gelijk heb dat kan ik je niet zeggen want ik heb Win98 al jaren lang niet meer onder ogen gehad.
En tevens, iets waar ik een geurtje van heb opgesnoven was dat ik meende dat bv Ubuntu (linux) en wellicht ook heus wel mogelijk op andere linux varianten is het mogelijk om windows applicaties te draaien (emuleren).
Ik heb ooit eens een artikel gelezen dat zelfs succesvol Adobe photoshop en Macromedia's dreamweaver voor Windows op een Linux systeem te draaien valt.
?
Onbekende gebruiker
30-04-2007 23:23
Windows 98 is niet ontwikkeld met kant-en-klare USB ondersteuning. Met een beetje geluk doet je muis het.
Je kan de ONofficele Windows 98 Service Pack (dacht alleen voor Win 98 Sec.) downloaden, deze installeerd een aantal drivers voor USB kaartjes dacht ik.
Ik word gek van het gezeur van 98 want ik krijg het maar niet goed met internet..
Ik zit nu naar die lite versie te zoeken en heb dit gevonden: http://www.mininova.org/search/?search=windows+xp+lite
welke moet ik nu kiezen?