Jah had effe snel getyped, maar de belangrijkste taal word dus c++ ?
Dan moet ik me daar eens in gaan verdiepen, en manaus je zouw best die tutorials vanavond mogen posten.
Eventjes zoeken op google dus...
Groetjes, Robin.
?
Onbekende gebruiker
19-05-2007 14:32
Van C++ wordt gezegd dat het verrekte veel lijkt op PHP, qua classes e.d. Dus misschien heb je al een voordeel. Echter vond, en is het nog steeds een lastige taal voor mij. 'K heb me al 3 keer aan C(++) gewaagd en liep iedere keer vast.
Een standalone besturingssysteem zelf maken??? Ik denk dat je eerst maar eens op een rijtje moet gaan zetten wat je nou precies wilt bereiken :))
Als je een Windows-applicatie wilt bouwen kun je bijvoorbeeld met C# of C++ aan de gang, voor beide talen zijn gratis IDE's / compilers te vinden.
Als je daadwerkelijk een eigen OS wilt schrijven raad ik je aan om eens naar Minix te kijken: http://www.minix3.org/. Dit OS is de voorloper geweest van Linux, zoek ook eens naar Andrew Tanenbaum, zo'n beetje de vader van dit systeem. Hij doceert (doceerde?) o.a. vakken over operating systems aan de VU Amsterdam. Hij heeft ook het boek "Operating Systems Design and Implementation" geschreven, een aanrader als je met Minix-development aan de slag gaat.
Vergis je niet in de technieken die hierbij komen kijken, dat is echt héél andere koek als een beetje PHP scripting.
De opmerking dat C++ op PHP lijkt klopt niet helemaal hoor, PHP lijkt op sommige punten wel op C / C++, maar PHP is véél makkelijker te leren en veel meer vergevingsgezind....qua syntax zijn er wel wat overeenkomsten. Ik durf te zeggen dat een C-programmeur zonder problemen zijn weg vind in PHP, maar een PHP-programmeur zal echt moeite moeten doen om goed met C aan de slag te kunnen.
De opmerking dat C++ op PHP lijkt klopt niet helemaal hoor, PHP lijkt op sommige punten wel op C / C++, maar PHP is véél makkelijker te leren en veel meer vergevingsgezind....qua syntax zijn er wel wat overeenkomsten. Ik durf te zeggen dat een C-programmeur zonder problemen zijn weg vind in PHP, maar een PHP-programmeur zal echt moeite moeten doen om goed met C aan de slag te kunnen.
Natuurlijk, maar de syntax lijkt er een ietsepietsie op. Maar om even de power van C++ weer te geven: Unreal engine 3 is gemaakt d.m.v. C++, Half-Life 2 (=Source engine) is gemaakt in C++, velen programma's zoals Photoshop zijn gemaakt in C++...