Zouw je je eigen bestuurings systeem kunnen maken?

Want ik zit te twijvelen om een windows programma te gaan maken....

Of om een soort van eigen standalone bestuurings systeem te maken...

Is dit mogelijk en heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes, Robin.
robin schreef op 19.05.2007 15:27
Bijna alle ''goede'' programma's zijn gemaakt in c++.

Kan je met FPS alleen standaart wapens e.t.c kiezen?

Ook minder goede :D

Wat betreft FPS Creator: Je kunt je eigen models importeren en ook je eigen wapens etc.. Alles is customizable, maar er zitten ook limieten aan verbonden aan dat programma, maar daar kom je zelf wel achter denk ik zo.

Edit:
FPS Creator is niet gemaakt met C++, maar met DarkBasic Pro.
C++ is alleen maar de programmeertaal. Uiteindelijk is het allemaal bitecode, assembly dat eruit komt rollen. De efficiëntie van een programma ligt dus niet bij de taal, maar bij de compiler en bij de technieken die iemand heeft gebruikt om bijvoorbeeld een loopje aan te pakken, oftewel de programmeur.

Voordeel van C++ boven C is dat het allemaal wat gestructureerder en flexibeler in elkaar zit.
Ok, veel plezier! TOt over 100 jaar :)
Een OS maken is, geloof me, best wel heel ingewikkeld :(

Je kan de source van bijvoorbeeld Ubuntu wel downlaoden, en aanpassen. maar de source van bijvoorbeeld Windhoos niet. Die is gesloten.

FreeBSD (= Unix (ok, eigenlijk BSD)) is geschreven in C, en wel opensource (en het is rlxt).

Windows wordt echt door een heel groot programmeurs team ontwikkeld. Dus dat jij dat "ff" in je eentje kan ownen, nee.

[edit]
/me heeft hier een boek liggen waarin precies wordt beschreven hoe je een OS maakt. Was van ons pap. Die heeft het al gemaakt, is nu niet meer te downloaden ofzo. In dat boek worden dus ook gewoon Unix bronnen gebruikt als voorbeeld.[/edit]
[edit]
@ Hieronder: inderdaad. Dat komt er dus ook nog eens bij...[/edit]
En vergeet vooral niet al die leuke hardware die allemaal met jouw OS moet kunnen spreken.
Das waar, dan wordt het maar een uitbreiding die op windows draait.

Geen idee wat er allemaal inkomt, maar dat zie ik nog wel.

Groetjes, En heel erg bedankt. robin.

Was dat boek moeilijk?
Lol, een eigen besturingssysteem C++?
Je weet dat er toch iets moet zijn dat de basis vormt, inderdaad, lekker ASM kloten :)
Als je zo nodig je eigen systeem wil kun je beter een minimalistische linux, bsd of unix nemen en lekker ombouwen.
Overigens, met echte programmeertalen als C++ moet je zeker net werken, omdat je anders beveiligingslekken creert. En ja, dat ga jij zeker doen.
Trouwens, watvoor proggie wil je maken, waarvoor je een os wilt maken?

Verder vind ik het onzin om voor één programmatje, wat ook in vb kan, een os te kopen. Als je thee wilt drinken, maar het rode servies niet mooi vindt, laat je dan ook een 10-delig blauw servies bezorgen? Nee.
Ik Was best benieuwd of dit kon, verder had ik nog niet echt supperplannen voor de OS.

Voor de windows uitvoering wel, een programma waar je met command's werkt.
Net als in linux zeg maar, en ook dat je die commando's kan opslaan en ergens anders weer kan laten uitvoeren....

Geen idee welke taal ik ga kiezen meschien vb.net of c++.

Heel erg bedankt voor jullie hulp!!!
robin mag ik je voorstellen aan MS-DOS, kortweg DOS.
DOS staat voor DiskOperationSystem.
Eén van de beste programma's van Microsoft.

Ik heb eerst DOS geleerd voordat ik in welk andere taal dan ook ging programmeren. Het is toch wel de basis.
-- ik heb altijd geleerd om bij de basis te beginnen maar daar schijnen mensen - ook in het onderwijs - nogal moeite mee te hebben --

En weet je wat je vindt het nog steeds. Uitvoeren > cmd > Enter
Kijk eens naar windows mobile. Ik denk dat dat een mooie start is om daar programma's voor te maken. Etc. Het zit tegenwoordig op die mobieltjes...

Reageren