Hallo,

Reeds enkele maanden heb ik een php script draaien die connectie maakt met een externe database.
Nu, van de ene dag op de andere werkt mijn script niet meer en krijg ik de foutmelding: Can't connect to MySQL server on '194.150.224.126' (13)

Mijn eerste idee was dat het aan de MySQL server lag, maar deze werkt nog steeds perfect; vanaf elke andere server kan ik connecteren met deze database.

Als ik vanop de server waar het script draait wil connecteren via telnet: telnet 194.150.224.126 3306 dan is er ook geen enkel probleem.

Ik heb de indruk dat het probleem dan ergens bij php ligt of ben ik verkeerd? Wat kunnen de oorzaken hiervan zijn??
De firewall blokkeert deze poort alvast niet.
Ook zijn er geen updates geweest. Het is gewoon plots gestopt met werken...

grtz,
Tine
@tine, check sowieso ook even je instellingen qua users etc. Kom je er bijv van een andere locatie met dezelfde user wel in, of vanaf deze locatie met een andere user...

Iets stopt nooit zomaar met werken

behalve een dell pc dan

of een ambtenaar
wes schreef op 21.05.2007 10:04
@tine, check sowieso ook even je instellingen qua users etc. Kom je er bijv van een andere locatie met dezelfde user wel in, of vanaf deze locatie met een andere user...

Iets stopt nooit zomaar met werken

behalve een dell pc dan

of een ambtenaar

Mijn SME server (DELL!) stopt er ook nooit mee hoor :P. Over het ambtenaren gedeelte heb je wel gelijk (ik loop stage op een gemeente *boring* )
ja, dat het zomaar stopt met werken is inderdaad vreemd. Hoewel er niets aan mijn script veranderd is.
Ook aan de database is niets gewijzigd. Gebruikers hebben nog steeds dezelfde rechten, ...
Vanaf een andere locatie en met dezelfde user kan ik wel connecteren.

Ook vanaf de server waar het script staat kan ik connecteren en inloggen via volgend commando in linux:
mysql -h 194.150.224.126 -u user -p
Hmmm die servers zijn allemaal van jouzelf?
inderdaad
linux server met fedora core 4 en php 4.3.11
vergeten: de externe mysql database staat op een hosting pakket bij combell
Ik denk er bijna aan dat ze daar een update hebben gedaan van de MySQL, wellicht even contact met combell opnemen of dit zo is.

let op je editknopje bij posts, mods worden lichtelijk aggresief bij bumperts :)
sorry, had het edit knopje niet meteen gezien, zal er op letten in het vervolg :)

ook bij combell is er geen update gebeurt. heb met hen ook al contact opgenomen en verschillende tests uitgevoerd.

probleem moet blijkbaar hier ergens bij de server liggen, instelling php?
lijkt me sterk , zoiets zou je zelf toch weten neem ik aan. Tenzij je dit natuurlijk automatisch laat doen
het is me ook een raadsel...
ik hoop van hier wat oorzaken/oplossingen te kunnen vinden

Reageren