Hallo,

Reeds enkele maanden heb ik een php script draaien die connectie maakt met een externe database.
Nu, van de ene dag op de andere werkt mijn script niet meer en krijg ik de foutmelding: Can't connect to MySQL server on '194.150.224.126' (13)

Mijn eerste idee was dat het aan de MySQL server lag, maar deze werkt nog steeds perfect; vanaf elke andere server kan ik connecteren met deze database.

Als ik vanop de server waar het script draait wil connecteren via telnet: telnet 194.150.224.126 3306 dan is er ook geen enkel probleem.

Ik heb de indruk dat het probleem dan ergens bij php ligt of ben ik verkeerd? Wat kunnen de oorzaken hiervan zijn??
De firewall blokkeert deze poort alvast niet.
Ook zijn er geen updates geweest. Het is gewoon plots gestopt met werken...

grtz,
Tine
doe eens een phpinfo dump van je phpversie , je mysqlversie , en het stukje code waarmee je je database aanroept
Jurgen schreef op 21.05.2007 10:09
Over het ambtenaren gedeelte heb je wel gelijk (ik loop stage op een gemeente *boring* )
Ja.. zeg dat maar tegen die ambtenaar die 's nachts een brandje staat te blussen of een bejaarde met een hartaanval van negen hoog naar beneden draagt.

Anyway: weet je zeker dat jouw IP/hostname niet is gewijzigd en de gebruiker(s) alleen vanaf dat IP/hostname op de externe MySQL mag/mogen komen?

Weet je zeker dat je niet in de firewall van de externe MySQL vastzit doordat er iets fout is gegaan.

Ik kwam verder dit nog tegen:
Error code 13 can be caused if:

- user/host permissions are wrong
- file permissions are wrong
- mysql not running
Bron

Elwin
wes schreef op 21.05.2007 10:55
doe eens een phpinfo dump van je phpversie , je mysqlversie , en het stukje code waarmee je je database aanroept

$db = mysql_connect("194.150.224.126", "user", "pass") or die ("error: " . mysql_error());

if ($db)
{
mysql_select_db("optiseogroup_sea", $db);
}

gegevens uit phpinfo op eigen server:
PHP Version 4.3.11

mysql host (dit is zowat het enige wat ik uit de php info kan halen ivm mysql):
mysql
MySQL Support enabled
Active Persistent Links 0
Active Links 0
Client API version 3.23.49
MYSQL_MODULE_TYPE builtin
MYSQL_SOCKET /tmp/mysql.sock
MYSQL_INCLUDE no value
MYSQL_LIBS no value
Elwin schreef op 21.05.2007 10:57

Anyway: weet je zeker dat jouw IP/hostname niet is gewijzigd en de gebruiker(s) alleen vanaf dat IP/hostname op de externe MySQL mag/mogen komen?

Ja, dit is allemaal gecontroleerd bij Combell

Elwin schreef op 21.05.2007 10:57

Weet je zeker dat je niet in de firewall van de externe MySQL vastzit doordat er iets fout is gegaan.

Zal ik toch eens moeten navragen, heel zeker ben ik het niet, maar we hebben in elk geval heel wat testen uitgevoerd. Bedankt voor de tip.

=> update: net even nagevraagd, ook daar zijn geen problemen.
Als je toch weer contact op gaat nemen en als je toch weer gaat testen. Zij moeten kunnen zien of jij op/door de firewall komt. Is dat zo dan moet je het bij hun (mysql) server zoeken. Is dat niet zo dan moet je het op je eigen server zoeken.
wes schreef op 21.05.2007 10:04
@tine, check sowieso ook even je ......
of een ambtenaar

@wes pas even op de woorden ja.
kleine rectificatie:

niet alle ambtenaren :))

Reageren