op school hebben we bij technologie iets dat link kan blokeren waar bv het woord spel in zit,, is er een manier om dit te omzeilen?
Ode aan PYGO :)
www.pygo.be

Meestal werkt een portable firefox ook nog wel.
Willem-Jan, een goede systeembeheerder (die er gelukkig weinig zijn) stelt de BIOS zo in, dat je alleen kunt booten van harde schijf. Dat is helaas bij ons het geval. :P
Dan ga je naar de bios en verander je dat, de echte slimmerikken hebben helaas een bios pas ingesteld
Bios passwords zijn ook wel omheen te komen hoor, zelfs zonder fyzieke toegang tot het moederbord.
Er zijn standaard BIOS wachtwoorden, voor de domme systeembeheerders die er één vergeten. Googleën naar BIOS password [merk moederbord].
Ja kan natuurlijk ook gewoon met Terminal Sessies (Remote Desktop, VNC) werken. Nog geen enkele keer problemen mee gehad.
Hoe gaat dat precies?
Je zet thuis je PC aan.
Zorg dat Remote desktop aan staat of installeerd RealVNC, Ultra VNC enz.
Je schrijft je interne IP adres en je externe IP adres op.
Gaat naar portforward.com en zoekt bij common ports naar de corrosponderende poorten.
Vervolgens moet je de poorten in je modem/router forwarden naar je interne IP adres. Ongetwijfeld staat er op portforward.com een korte handleiding hoe dit moet bij jouw modem/router.
Zorg als laatste dat je firewall verbinding toestaat EN dat je geen toestemming hoeft te geven voor remote control.
Ga naar een andere locatie en download eventueel een viewer. Voer je IP adres in et-volia.

* Zorg dat je PC een intern vast IP adres heeft of een geruime DHCP lease
* Je kan eventueel via de DNS beheer van je webhoster een eigen subdomein aanmaken en die forwarden naar je thuis ip
* Let wel dit verkeer wordt meegerekend in je dataverkeer en kan dus aardig oplopen.
kan je niet een scriptje maken die een lijst bevat met de mogelijke links en dan gewoon met php de site helemaal includen...
t'is maar een idee...
De Linux LiveCD zal denk ik niet werken. Als het opstarten al werkt, vermoed ik dat het probleem voor het niet kunnen bekijken van websites ergens anders ligt. Bij ons op school wordt door de proxy-server bepaalde woorden geweerd. Deze houdt ze al tegen als ze alleen maar in de URL voorkomen. Een Remotedesktop op VNC zou wel werken, vermoed ik. Maar dan moet je zelf de pc aan hebben staan.. ook niet heel handig.

Reageren