Vandaag in de krant "Google weet meer dan u denkt!" voor het eerst dat ik de krant weer eens uit de brievenbus tover, en men ogen vielen op een stukje over google. Ik scrok me een hoetje, dat google zo veel van je weet bijv. Waar je verzekerd bent, wat is je sofinummer (van de overheid beter bekend als zaken rollers en o ja met de slogen "Makelijker kunnen we het niet maken, maar wel lastiger") en wat nog meer ja je emails kunnen ze zo lezen wat doe je op internet ga zo maar door al je gegevens wat je doet echt compleet ALLES.
Ik ga hier niet verder op in, wie voeld google zig nog als vriend nou ik echt niet meer tis bij mij een vijand geworden, oorlog tussen LexSoftware, google en microsoft!
Geef je mening, niet mij aan kijken maar ik denk er zo over DIT IS SCHENDING VAN IEDEREENS PRIVACY.
als ze der niks mee doen vind k t best.
Maar als dit echt zo is dan was google allang al offline.
Ik geloof nooit dat een regering zoveel toe zou laten.
Zelfs m'n Oma weet niet waar ik verzekerd ben,
Ze zouden al in m'n dossier moeten kijken willen ze weten waar k ben verzekerd en wat me sofi-nummer is.
Als ze dit wel weten klaag k de nederlandse regering aan omdat ze mijn gegevens niet veilig genoeg bewaren :D
Welke krant, Noord hollands dagblad, maar staat in meerdere kranten ;)
@@Nico
Tjah geloof je het niet, dan denk niet dat je up to date bent. Deze tijd kunnen computers met andere computers comminuseren, en ze kunnen zo kijken in de db van bijv. Achmea. Maar heel veel meer, werk jij bij bijv. Deen Supermarkten dan hallen zo al je sofi-nr. op via intranet komen ze zo in (hoe weet ik dat via intranet, heb er gewerkt ;)). Maar noem maar op alle gegevens zelfs je hobby is bij hun bekend niet kwa blogs maar meer waar zoek je waar zit je vaak op internet op wmcity, dan intresseer je in web development, phphulp.nl intresseer je je in php. En noem maar op en die dingen kunnen bij elkaar gevoegd worden.
De gasten bij google kunnen met jou computer al hacken zonder programma or what ever ;) natuurlijk wel internet.
Zwaar oud nieuws....
Google weet natuurlijk zelf ook van dit probleem af en gaat dit ook echt wel tegen. Ben jij jouw sofi-nummer / verzekering en dat soort dingen als eens tegen gekomen? Ik niet!!!! en dan nog iets: zulke dingen zet je ZELF op het internet, dus gewoon helemaal je eigen schuld!
Google is de enige zoekmachine/e-mail leverancier etc. die aangeeft welke/hoeveel informatie die heeft. Ooit wel eens wat tegengekomen van bijvoorbeeld microsoft waarin ze wat meer informatie geven over wat ze weten en hoe(lang) ze het bewaren?
En hoeveel denk je dat de overheid van je weet?
Toevallig gebruikt google het ook voor zijn advertentie markt, en dat vind ik niet erg. Ik zie nu eenmaal ook liever advertenties over php onderwerpen dan over dames lingerie.
En de EU heefd een conflict met google. Jongens en dames lees de krant, daar staat wel wat in.
*off-topic*
Dames lingerie, zie ik veel liever ik wil wel men vrindin in mooi lingerie naast me hebben liggen ;) Liefst naakt maar oke, je kan niet alles hebben :P
Alexander, google zorgt er wel meteen voor dat de discusie oplaait. Wat denk je van al je telefoongesprekken die binnenkort ook bewaard moeten blijven.
Google had dit ook kunnen doen zonder wat te melden, wie controleerd ze tenslote op wat ze precies op de servers hebben staan?
En hoeveel denk je dat de americaanse autoriteiten al over je weten?