Beste forum leden,

Vandaag in de krant "Google weet meer dan u denkt!" voor het eerst dat ik de krant weer eens uit de brievenbus tover, en men ogen vielen op een stukje over google. Ik scrok me een hoetje, dat google zo veel van je weet bijv. Waar je verzekerd bent, wat is je sofinummer (van de overheid beter bekend als zaken rollers en o ja met de slogen "Makelijker kunnen we het niet maken, maar wel lastiger") en wat nog meer ja je emails kunnen ze zo lezen wat doe je op internet ga zo maar door al je gegevens wat je doet echt compleet ALLES.

Ik ga hier niet verder op in, wie voeld google zig nog als vriend nou ik echt niet meer tis bij mij een vijand geworden, oorlog tussen LexSoftware, google en microsoft!

Geef je mening, niet mij aan kijken maar ik denk er zo over DIT IS SCHENDING VAN IEDEREENS PRIVACY.

google is goed, maar ze gaan nu wel tever.

Mvg,

Alexander de Jong.
Zoals al eerder aangegeven in het topic, maar ik wil het toch nog maar even zeggen, want je maakt je echt druk om niets. Het is NIET zo dat Google spyware installeerd op je computer om in de gaten te houden wat je doet op je computer. Verder is het ook niet zo dat ze met verzamelde gegevens mijn rekeningnummer alsmede een code hebben om in mijn bankzaken te komen. (terwijl ik dit wel op internet doe)
Google verzameld informatie van websites, en houd in principe alleen bij welke zoektermen jij intypt en welke sites je bezoekt. Deze informatie wordt bewaard om gericht te kunnen adverteren op de google site.

Ze lezen NIET alle mails die je verstuurd, alleen bij een verzoek van de regering om mails van een bepaalde persoon (en dan is het nog niet eens mogelijk om echt alle mails terug te halen, of te lezen) te ontvangen wegens (vermeende) criminele activiteiten, dan zal er door de Overheid (en dus niet eens door Google zelf) in de data van die ENE persoon naar informatie worden gezocht die belastend kan zijn.

Bovendien, hoeveel mensen denk je dat ze nodig hebben om al die informatie die dagelijks op het web wordt verstuurd (ga alleen maar eens uit van de e-mail) te kunnen lezen en analyseren? Precies, dat zijn er zoveel dat dat helemaal niet uit kan. Dus maak je niet zo druk, er is niets ernstigs aan.
De discussie is veel fundamenteler dan dat.

Het gaat erom dat google zulk soort informatie niet HOEFT op te slaan, en het gaat niet om dat je als gebruiker niets te verbergen hebt. Het idee is dat wanneer er geen controle is op wat er gebeurt, google een enorme onwenselijke macht in handen heeft.

Ik vind het een drogreden dat google of de overheid zomaar alles mag opnemen, loggen en bijhouden, puur omdat ik niets te verbergen heb? Bovendien is internet een enorme bron van indirect bewijs (lees: slecht bewijsmateriaal). Zijn mensen die Al jazeera lezen, en veelvoudig zich verdiepen in moslimfundamentalisme terroristen? Je moet je op zo'n moment dan al verdedigen voordat je bij de wet iets fout hebt gedaan. Het is onwenselijk dat informatie over wie jij bent, wat jij doet en waar je op zoekt wordt opgeslagen zonder zeer geldige reden.

Ik ben niet zozeer bang voor dat google mijn verzekering of sofinummer weet, omdat dat gewoon alleen kan als ik zo stom ben dat op internet te zetten. Ik vind wel dat met grote omzichtigheid moet worden omgesprongen met informatie van mensen, en dat data in principe niet opgeslagen wordt behalve als daar een zeer goede reden voor is.

Google's motivatie is uiteraard gewoon geld, en analyse omdat dat nu eenmaal is waar ze geld mee verdienen: het leiden en verspreiden van enorme hoeveelheden data van verschillende mensen.

Reageren