Nou ik ben bezig met PHP en ik dacht dit doe ik wel even maar helaas wat mij eenvoudig leek is voor mij vrij lastig.
Ik heb overal gezocht en in mijn boeken gekeken maar ik kan het niet vinden.
Wat ik ga maken is een bestel script, en aangezien ik nog niet veel kan met PHP leek mij dit een leuk en geschikt project om dit te maken.
Ok wat wil ik maken.
100 X ____ = WAARDE
Bij dit gedeelte: ____ moet de gebruiker een aantal kunnen invullen.
En bij WAARDE: Hier moet de uitkomst komen te staan van die x som.
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd maar ik krijg het niet voorelkaar om dit zo te krijgen dat, de gebruiker iets kan invullen en dat er dan een uitkomst komt.
Dus ik was aan het proberen om dit via een SESSIE dit weer op te slaan omdat de uitkomst pas 2 pagina`s later getoond mag worden.
Wie kan mij hiermee op weg helpen?
Alvast enorm bedankt!
Kun je laten zien wat je al wel hebt? Hoe ziet bijvoorbeeld je formulier eruit?
Wat heb je allemaal geprobeerd?
Als je dat soort dingen laat zien kunnen we je daar verder mee helpen.
de ___ kan je vullen door een input=text submit te versturen naar een php pagina, daar kan je vervolgens met die value rekenen, ik zou de info die je terug krijgt opslaan in een db, gekoppelt aan ip. Op die manier is de klant niet alles kwijt als die per ongeluk ze browser sluit
@Sabas
Hm ik volg je helaas niet helemaal, heb je een voorbeeld?
Ben nog maar een beginnen en kan het nog niet zonder een voorbeeldje voor me halen :(
@Niels
Ik krijg dit:
Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in C:\......rekenmachine.php on line 7
ps. Zoals je ziet staat de uitkomst nu in de sessievariabele $_SESSION['uitkomst']. Deze kun je dan ook weer op elke pagina gebruiken die je met session_start() begint.
pps. Om je vraag uit je vorige post te beantwoorden. Nee dat zou dan zo worden:
<?php
$_SESSION['getal2_SESSIE'] = 100;
?>
@Blanche
Enorm bedankt dit werkt idd super goed :)
Dit wordt straks het gedeelte dat ze een aantal kunnen ingeven en dat wordt dan later berekend als totaal bedrag.
Ok dit is nu ook wel helder, morgen dit maar eens goed doornemen en aanpassen.
Dit zegt mij nog niks "ctype_digit" maar dit zoek ik morgen meteen uit:)