goedeavond.. Hier Thomas weer, met weer een andere brandende vraag. Ik wil een klein nieuwssysteempje gaan maken.. Dit keer MET een database..

ik heb al een config.php

<?php
$db_host = "localhost";
$db_user = "Root";
$db_pass = "******";
$db = "nieuws";
$titel = "Kickstart.nl.tp";

mysql_connect($db_host, $db_user, $db_pass);
mysql_select_db($db);
?>

een query

CREATE TABLE `nieuws` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`nieuws` varchar(50) NOT NULL default '',
`reactie` varchar(50) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (`id`)
) TYPE=MyISAM;

en de pagina om berichten te schrijven

<?
include ("config.php");
?>
<html>
<title><? echo: $title ?></title>
<body>
Uw Titel:<br>
<form action="plaats.php" method="post" accept-charset="iso-8859-1">
<input name="titel" type="text" size="40" tabindex="1000"> 
</p> 
Bericht: <br> 
<textarea name="bericht" rows="8" cols="40" tabindexs="1004"></textarea> 
</form>
</body>
</html>

Maar wat zou nou plaats.php moeten worden, om alle bestanden per stuk op te slaan.. en hoe roep ik ze per stuk op:S

[edit] kleine foutjes uit m`n script gehaald[/edit]
@Nico: die() (zeg maar 'sterf') is een vreselijk botte manier om met de bezoekers van jouw website om te gaan.

Jij hebt een fout gemaakt in het script, hierdoor loopt er iets fout. Ongeacht wat de bezoeker heeft gedaan, kan het nooit zijn fout zijn, het is jouw fout, jij bent iets vergeten. Maar om dan de bezoeker maar af te serveren met de mededeling 'pleur een eind op en zoek het lekker zelf uit', is niet uitermate vriendelijk. Je geeft gewoon een keurige foutmelding en de bezoeker kan gewoon verder surfen op jouw site met de pagina's die wél goed werken. Lijkt mij een stuk gebruikersvriendelijker.

Stel je voor dat het besturingssysteem van jouw PC dit zou doen, er gaat iets fout en je kunt direct de PC helemaal opnieuw opstarten... Of gebruik je soms Windows en ben je dit gewend? ;)

Reageren