Hallo,

Ik wil voor school graag een soort website maken als youtube. Dit betreft mijn PWS dus het is een zeer belangrijk onderdeel; ik hoop dan ook echt dat iedereen die dit leest goed zijn best doet om mij proberen te helpen.

Ik ben dus op zoek naar een script dat lijkt op die van soundclick.com maar qua look en werking alles weg heeft van youtube. Een soort youtube site dus maar dan met muziek ipv video's en uitgebreidere profielpagina's. Nu heb ik al op ebay gekeken voor een youtube script enzovoort, maar dan heb ik alleen nog een script om video's up te loaden.
Mijn vraag is dus aan jullie, doe ik er verstandig aan zo'n script te kopen/ heeft iemand hier ervaring mee, en is zoiets makkelijk om te bouwen tot muzieksite? Al is het alleen maar dat de upload extensie veranderd word van avi etc. naar mp3,wav,wma.
Of heeft iemand toevallig nog zo'n script voor mij liggen of dat je weet waar ik zoiets kan vinden. Het budget is dan alleen niet groot, het maximum is toch echt 100 euro, tenzij er iemand te vinden is die in het project wilt investeren. Hiervoor krijgt diegene dan ook een aandeel in de winstdeling van het bedrijf. Maar dit is allemaal te bespreken.

Het beste voorbeeld wat ik zo snel even kan vinden van mijn idee is;
www.projectopus.com
alleen ziet dat er heeeeel anders uit als
youtube.com

en dat is toch eigenlijk wat ik dus eigenlijk wil, een makkelijke snelle site.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
ook als je maar een klein idee hebt, misschien is het wel heel waardevol voor mij.

Groetjes en alvast bedankt, Bas

PS. ik zat zelf te denken of het misschien mogelijk is een ledenscript icm een upload systeem te gebruiken en dan het script verder uitbreiden. Maar er is niet erg veel tijd, dus het liefste gewoon iets kant en klaars.
Ja ik. Leer eens wat php inhoud. Dan zul je zie dat het niet is "ff dit eruit" en "ff dat blokeren". Bestaande code gaat net zoveel zo niet meer tijd in zitten dan zelf schrijven (denk ik)
Wil het wel voor je bouwen tegen uurtarief

nooo problemo
Kun je niet beter een schijn website bouwen voor je PWS in plain HTML? Daar leer je zelf van en is niet zo hoog gegrepen als PHP. Mijn vriendin wilde ook heel mooi met profielen nieuwssystemen etc etc. Maar ik zei: ga eerst maar HTML leren. Dan zien we wel verder. Nu kan ze zelf een (simpele) HTML website bouwen.

En als je zon convertering automatisch wil laten doen zou ik maar een goede server kopen of huren. Als je over kopen hebt dan praten we al snel over 30.000+ want het is erg belastend voor die server.
Mkay, ik zie niet in wat het probleem is...

Je hebt een YouTube-achtig script dat video's upload en weergeeft.

Dit zouden ruwweg de aanpassingen zijn:

1. Uploaden
** geluidsbestanden aanvaarden
** evt. parameters aanpassen zodat deze relevant zijn voor muziek
** geluid omzetten naar mp3 (indien nodig)
 <?php //WAV -> MP3
exec('lame <input> -o <output>', $output, $status); ?> 

<?php // AAC -> MP3
exec('ffmpeg -i <input>.m4a -acodec mp3 -ac 2 -ab 128 <output>.mp3', $output, $status); ?> 

** waarden uitlezen van geluidsbestand (samplerate, etc)
--> http://getid3.sourceforge.net/

2. Website browsen
** Preview plaatjes hebben geen zin meer, weghalen (tenzij je ze laat uploaden)

3. Beluisteren
** Flash video player door streaming sound player vervangen
--> http://www.metasphere.net/help/FAQ-1010.html

50u. is dus wel lichtelijk overdreven denk ;), hangt een beetje af van de kwaliteit van het YouTube-script dat je hebt...

Heb je al een deftige grafisch ontwerper?
Als ik jouw was zou ik je PWS uitbreiden met een haalbaarheidsonderzoek en een kostenopstelling.
Ik wil iedereen even bedanken voor het reageren,
inmiddels heb ik via scriptlance.com iemand gevonden die voor mij alles gaat realiseren, voor het bedrag van $70,-- --> € 50,--

de 1000 euro enz. wat hier werd gezegd is dus niet helemaal waar.
toch bedankt voor alle, ook de onnozele, reacties.
het is wel waar, jij hebt alleen een beunhaas gevonden.

gefeliciteerd, je hebt een coder die zn diploma heeft gekregen bij een pakje boter en 3 zegeltjes...
Lach niet te hard, we komen je vanzelf wel weer tegen :).
Bas Heijns schreef op 14.06.2007 16:31
Ik wil iedereen even bedanken voor het reageren,
inmiddels heb ik via scriptlance.com iemand gevonden die voor mij alles gaat realiseren, voor het bedrag van $70,-- --> € 50,--

de 1000 euro enz. wat hier werd gezegd is dus niet helemaal waar.
toch bedankt voor alle, ook de onnozele, reacties.

Toch wel hoor... Sommige vragen daar 1000 euro voor. Meestal als er 70 euro wordt gevraagd, dan is de kwaliteit ook niet zo hoog...
Ik heb raad voor de anti-illegale acties: maak een database met artiestennamen, zorg dat mensen een artiest in moeten geven bij het nummer, kijk bij het uploaden of de ingegeven artiest in de db staat...

Reageren