Hallo mijn site is ongeveer 1,5 uur geleden gehackt. Ik wilde naar mijn site gaan en opeens stond er dit: (http://eric.byethost8.com). wat moet ik nu doen??
[edit]
Topic gaat niet specifiek over php, daardoor verplaatst naar de koffiehoek.
Volgens de huidige wetgeving is het slopen van iemands huis nogsteeds het slopen van iemands huis, dat je alleen wou aantonen dat de fundering kut is heeft daar niks mee te maken.
is het dan verbeterd dat ik mijn config.php voortaan bijvoorbeeld verander in configlalajekomtertochnietachter.php ??:P
Of je stelt een soort rechtensysteem in, of je beveiligt je uploadsysteem. Allemaal mogelijkheden om dat soort dingen te voorkomen. Uiteraard zijn combinaties ook mogelijk.
Overigens zijn beiden strafbaar bezig geweest, en mocht je het willen dan kan je vrij simpel aangifte doen. Je hebt de loggegevens van je host en naar ik mag aannemen ook naam en adresgegevens. Dat doorgeven en de politie zal waarschijnlijk een praatje gaan maken met beide heren.
Voor een paar euro in de maand kun je niet verwachten dat je een provider met royale service en kunde inhuurt. Bestaat gewoon niet, de kosten liggen namelijk veel hoger. Voor een hobby-site maakt dat echter niet uit, dan is 1 euro per maand een mooi goedkope hobby!
Absoluut niet waar. Jij zou moeten weten dat prijs niet omgekeerd evenredig hoeft te zijn met kwaliteit, en zelfs niet 1% afhankelijk ervan. Goedgeorgainiseerde grotere bedrijven kunnen juist hun prijs laag houden tegen goede kwaliteit, dat is juist de reden dat ze zo groot zijn in deze moordende business. De meeste goedkope providers zijn misschien bagger, maar er zijn weldegelijk goede goedkope providers, die waarschijnlijk jouw verwachtingen ver overtreffen. Behalve dat, een dure host is meestal net zo slecht omdat ze verouderd zijn, vandaar ook de hoge prijzen.
?
Onbekende gebruiker
24-06-2007 23:19
Ach, toch blijft het prettig als je broer servers heeft draaien waar je gratis een theoretisch unlimited account op hebt :P
opgelost? dus je hebt al je bestanden ook weer terug of wat?
ik heb de backup terug gekregen en daarna de filter nog eens grondig geïnspecteerd.
Wat sites betreft, ik zit bij een comfortabele host, die altijd snel te hulp schiet als er iets fout gaat. php, 3mysql dingen,php, cgi en nog meer dingetjes, ben er tevreden over