Ik heb nog geen ervaring met PHP maar wil mijn website aan de gang krijgen. Ik ben bezig de webssite te maken vanuit een andere reeds bestaande site. Ik ben hier al heel ver mee. Alleen krijg ik bij de plaatjes wijzigen een foutmelding: Warning: copy(../pic/0.jpg): failed to open stream: Permission denied
Volgens mij moet dit simpel op te lossen zijn, maar voor een leek moeilijk 123 op te lossen.overigens wil ik mij later wel wat meer gaan bekwamen d.m.v. een PHP cursus. Wie wil mij nu even op weg helpen?
Staan de plaatjes al op de server? in dat geval even kijken naar de filepermissions van de afbeeldingen en anders die zonodig chmodden zodat ze gelezen en evt uitgevoerd of gewijzigd kunnen worden.
Staan de plaatjes al op de server? in dat geval even kijken naar de filepermissions van de afbeeldingen en anders die zonodig chmodden zodat ze gelezen en evt uitgevoerd of gewijzigd kunnen worden.
Veel kennerstaal welke ik nog niet begrijp. De plaatjes staan nog niet op de Database server.
Het gaat om de chmod (rechten) van de map waar je naatoe kopieert. Ik denk nie dat het met Safe Mode te maken heeft.
Chmod kun je door bij je FTP-programma rechtermuisknop te doen op de map waar je naartoe kopieert en dan de chmod te zetten naar iets van 755 of 777. Zie Google.
In de database heb ik handmatig het itemid van het eerste item van 0 op 1 gezet ook heb ik de naam van het plaatje hernoemt van 0.jpg naar 1.jpg
als ik het 2e item toevoeg via mijn php website komt er in de database geen item 2, maar weer 0 en 0.jpg. Ergens moet ik dus iets aan de ophoging doen denk ik maar waar?
Het gaat om de chmod (rechten) van de map waar je naatoe kopieert. Ik denk nie dat het met Safe Mode te maken heeft.
Chmod kun je door bij je FTP-programma rechtermuisknop te doen op de map waar je naartoe kopieert en dan de chmod te zetten naar iets van 755 of 777. Zie Google.
Het ftp-en van de hele "kale" website is al gebeurt. Nu moet alleen de database nog met artikelen gevuld worden. Het plaatje toevoegen gaat dan niet via ftp-en maar rechtstreeks door de website.