Ik heb nog geen ervaring met PHP maar wil mijn website aan de gang krijgen. Ik ben bezig de webssite te maken vanuit een andere reeds bestaande site. Ik ben hier al heel ver mee. Alleen krijg ik bij de plaatjes wijzigen een foutmelding: Warning: copy(../pic/0.jpg): failed to open stream: Permission denied
Volgens mij moet dit simpel op te lossen zijn, maar voor een leek moeilijk 123 op te lossen.overigens wil ik mij later wel wat meer gaan bekwamen d.m.v. een PHP cursus. Wie wil mij nu even op weg helpen?
als ik het 2e item toevoeg via mijn php website komt er in de database geen item 2, maar weer 0 en 0.jpg. Ergens moet ik dus iets aan de ophoging doen denk ik maar waar?
Dit ophogen was een beginnersfoutje (sorry jongens), maar de foutmelding blijft. Let op je hebt hier met een beginner te maken, dus de oplossing is echt simpel :-)
Er wordt nu een paar keer chmod genoemd. Heb je daar al naar gekeken?
En om te debuggen kun je eens proberen om in een map een bestand neer te zetten en daar vervolgens copy("text.txt", "text_copy.txt"); overheen te halen.
Verder, als je toevoegingen hebt of wijzigingen aan een bericht, gebruik dan even het wijzigen knopje. Twee of drie posts van jezelf achter elkaar is dus niet nodig :).
In PHP bestaat de functie [php]move_uploaded_file[/php], die speciaal hiervoor gemaakt is. Ga eens in de script-lib kijken naar een (afbeelding)upload-script, en kijk eens hoe dat in elkaar zit.
Het gaat om de chmod (rechten) van de map waar je naatoe kopieert. Ik denk nie dat het met Safe Mode te maken heeft.
Chmod kun je door bij je FTP-programma rechtermuisknop te doen op de map waar je naartoe kopieert en dan de chmod te zetten naar iets van 755 of 777. Zie Google.