Laatste tijd ging ik op zoek naar een goeie webhosting pakket.
En wat me heel erg op viel was dat er grote verschillen zitten.
De verschil is dit: http://www.vdx.nl/producten/webhosting Eerste op ispgids of kijk naar andere op ispgidds
met http://www.servage.net/ of hostgator of dot5hosting gevonden op google
Er is een groot verschil en ik vroeg me af wrm.
en die windows servers zijn dan nog niet eens beter...
?
Onbekende gebruiker
24-06-2007 19:19
Heb er anders totaal geen problemen mee.
Meestal zit het prijs verschil in de opzet van het bedrijf. Bij een lowbudget bedrijf zal de prijs laag zijn maar dit gaat meestal ook iets ten koste van de service.
Windows hosting is over het algemeen toch duurder dan Linux hosting, aangezien er voor windows veel geld betaald moet worden voor een licentie...
Dan kom je toch in een lastige discussie. Dit omdat windows misschien wel veel makkelijker te beheren is dan linux en je daar je geld voor de licentie in no time terug verdient. Zo zijn er vast nog wel andere argumenten te bedenken waarom linux of windows goedkoper zou zijn ...
Ik denk dat linux veel makkelijker te beheren is hoor. Windows is over het algemeen ook gewoon duurder, denk ik, omdat het een beetje buiten de normale webhostingsector valt. Daarmee bedoel ik dat er ongeveer 100000 nerdjes een webhostingbedrijf hebben, net als een webdesignbedrijfje, maar misschien slechts 1% windows hosting. De markt is nog niet zo verzadigd dat er belachelijk lage tarieven gebruikelijk zijn. Bij linuxhosting is dat dus anders.
Verder is Windows zwaarder dus kun je minder klanten op 1 machine hebben en vaak zijn de programma's op Windows ook zwaarder of minder efficiƫnt.
Dank jullie wel voor de reply's.
Wat raden jullie aan.
Een goedkope amerikaanse hosting of een bekende dure nederlandse hosting. Ik ben helemaal in de war met die prijsverschillen.
Ik zit bij Sohosted.com (NNederlands) en die is niet duur. Een Nederlandse hosting bedrijf hoeft niet duur te zijn hoor.
Savage.net is ook een goede, maar is dan weer buitenlands. Kijk anders gewoon op zo'n site (waarvan ik de naam niet meer weet) die allemaal recensies heeft van verschillende hosting bedrijven.