Beste phpers,
Ik wil jullie op de hoogte brengen van een opensource project genaamd isp-control: http://www.isp-control.net .
Dit is een fork van het bestaande VHCS control panel. Ze zijn opzoek naar programmers die willen helpen. RC2 is al uit, en ze verwachten over een paar de eerste stable. Deze zal komen met een upgrade script voor vhcs.
Ik maak zelf nu enige tijd gebruik van dit control panel, en ik kan je zeggen dat het super werkt. En het dev team is ook heel erg actief. Elke dag worden er tientallen bugs gefixd. Alleen is het team nu nog vrij klein, er staan heel veel nieuwe features op de planning. En hiervoor hebben ze echt een groter team nodig. Daarom vraag ik aan jullie, neem eens een kijkje op het forum. Test het product eens uit, en help de community.
Ik weet niet of het beter is, maar het is in ieder geval wel aantrekkelijker, omdat je voor cPanel een licentie moet betalen.. (van D.A. weet ik het niet )
?
Onbekende gebruiker
29-06-2007 17:23
Chris schreef op 29.06.2007 17:22
Ik weet niet of het beter is, maar het is in ieder geval wel aantrekkelijker, omdat je voor cPanel een licentie moet betalen.. (van D.A. weet ik het niet )
Hollander :P
Ik heb die idd al eens eerder gezien en was toen nog in ontwikkelingsfase, maar het ziet er echt gelikt uit.
[quote='Chris schreef op 29.06.2007 17:22']Ik weet niet of het beter is, maar het is in ieder geval wel aantrekkelijker, omdat je voor cPanel een licentie moet betalen.. (van D.A. weet ik het niet )
Hollander :P
Ik heb die idd al eens eerder gezien en was toen nog in ontwikkelingsfase, maar het ziet er echt gelikt uit. [/quote]
Echt wel :D
Als ik zelf een Server zou hebben, zou ik er wel een Control Panel op willen, maar niet ook nog eens geld kwijt willen aan een licentie voor een Control Panel..
Verder vind ik cPanel 11 wel de meeste functies hebben, en vind dat ook het makkelijkste werken =)
DirectAdmin is hartstikke goedkoop, zeker als je een internal license krijgt of meer als 10 afneemt. Dan heb je ze al voor iets van 80 euro per server.
@Luke, ik betaal 5 Euro per maand voor DirectAdmin op mijn dedicated server, dan kom ik dus op 60 Euro per jaar.
Maar ja, een gratis CP is natuurlijk altijd aantrekkelijker.
?
Onbekende gebruiker
29-06-2007 17:37
Luke Banning schreef op 29.06.2007 17:33
DirectAdmin is hartstikke goedkoop, zeker als je een internal license krijgt of meer als 10 afneemt. Dan heb je ze al voor iets van 80 euro per server.
:O Da's goedkoop zeg. cPanel is duuuur als particulier bedrijfje zijnde.
Voor mijn site gebruik ik helm, maar het ondersteunt dan weer geen cronjobs.
@Luke, ik betaal 5 Euro per maand voor DirectAdmin op mijn dedicated server, dan kom ik dus op 60 Euro per jaar.
Dan moet je voortaan even informeren naar een lifetime licentie ;)
[edit]
Die internal licentie is overigens wel alleen maar te gebruiken bij de ISP waar je hem koopt, dus je kunt hem niet meenemen als naar een andere colocatie plek verhuist![/edit]
Ben ik niet met je eens. DirectAdmin word enorm snel geüpdate als er een flinke bug word gevonden. Dat is vaak niet zo met een gratis panel. Voor de functies geldt hetzelfde, is ook vaak beperkter