Beste phpers,
Ik wil jullie op de hoogte brengen van een opensource project genaamd isp-control: http://www.isp-control.net .
Dit is een fork van het bestaande VHCS control panel. Ze zijn opzoek naar programmers die willen helpen. RC2 is al uit, en ze verwachten over een paar de eerste stable. Deze zal komen met een upgrade script voor vhcs.

Ik maak zelf nu enige tijd gebruik van dit control panel, en ik kan je zeggen dat het super werkt. En het dev team is ook heel erg actief. Elke dag worden er tientallen bugs gefixd. Alleen is het team nu nog vrij klein, er staan heel veel nieuwe features op de planning. En hiervoor hebben ze echt een groter team nodig. Daarom vraag ik aan jullie, neem eens een kijkje op het forum. Test het product eens uit, en help de community.

/ZaP

GaMer13 schreef op 29.06.2007 17:42
De homepage van Helm Control Panel: klik

Ik heb de pagina niet eens laten laden, toen ik in de titel al zag staan dat het voor Windows is...
GaMer13 schreef op 29.06.2007 17:37
Voor mijn site gebruik ik helm, maar het ondersteunt dan weer geen cronjobs.

Komt dat dan misschien omdat helm voor windows is?
Luke Banning schreef op 29.06.2007 17:43

[edit]
Die internal licentie is overigens wel alleen maar te gebruiken bij de ISP waar je hem koopt, dus je kunt hem niet meenemen als naar een andere colocatie plek verhuist![/edit]

Maar ja, een gratis CP is natuurlijk altijd aantrekkelijker.

Ben ik niet met je eens. DirectAdmin word enorm snel geüpdate als er een flinke bug word gevonden. Dat is vaak niet zo met een gratis panel. Voor de functies geldt hetzelfde, is ook vaak beperkter

Hier ben ik het dan niet helemaal mee eens. Firefox is Opensource en gratis, en wordt ook snel geüpdate. Bij deze controlpanel lijkt me die ook een beetje het geval. :)
Mee eens, maar ik ken niet eens een betaalde webbrowser, dat lijkt me dus niet helemaal een correcte vergelijking. Zet Photoshop eens tegenover The Gimp bijvoorbeeld? Ik vind Photoshop toch echt beter...
Maar je hebt gelijk, niet alles wat geld kost is beter ;-)
Boaz schreef op 01.07.2007 12:49
[quote='GaMer13 schreef op 29.06.2007 17:37']Voor mijn site gebruik ik helm, maar het ondersteunt dan weer geen cronjobs.

Komt dat dan misschien omdat helm voor windows is? [/quote]
Ja dat is dan wel weer nadelig aan windows, niet?
Ben ik niet met je eens. DirectAdmin word enorm snel geüpdate als er een flinke bug word gevonden. Dat is vaak niet zo met een gratis panel. Voor de functies geldt hetzelfde, is ook vaak beperkter
Ook ik ben het hier niet mee eens.

Hier ben ik het dan niet helemaal mee eens. Firefox is Opensource en gratis, en wordt ook snel geüpdate. Bij deze controlpanel lijkt me die ook een beetje het geval. :)
Maar deze vergelijking vind ik niet op gaan.

Leuk dat er hier nu over gesproken word, want ik had het er nog met die Microsoft-directeur over afgelopen woensdag. De keuze tussen open-source en closed-source is eigenlijk gewoon een simpele zakelijke keuze: wil je geld verdienen met je product, of wil je geld verdienen met de service op je product? Dat laatste wordt steeds normaler (open-source) en soms aantrekkelijker. Want je hebt het gezeik met illegale kopieën niet meer, en die service is niet illegaal te verstrekken.

Ik denk zelf dat gratis producten waar wel een bedrijf achter zit met een paar hersenen, dat die producten beter zullen zijn in het algemeen. Beter dan niet-gratis producten. Want men verdient met service. Dan wil je dus wel altijd je klanten zo tevreden mogelijk houden. Anders willen ze niet meer betalen voor service. Als je closed-source hebt, dan maakt dit je minder uit, want de inkomsten heb je toch al aangezien ze het al hebben gekocht. Nou wil je ze wel tevreden houden voor nieuwe producten, maar dan nog is dat minder belangrijk dan de klanten bij open-source tevreden houden.

Ik denk dat dit het belangrijkste verschil is tussen closed-source en open-source, of in ieder geval tussen niet-gratis en gratis.
Ik denk dat de catagorie prijzen/service bij de meeste hosting bedrijven op je klompen aan kan voelen. Bij een gemiddelde kostprijs van 25 euro per uur uurloon, en een domein+hosting wat 30 euro per jaar kost (ik roep maar wat), hoeveel service mag je dan nog verwachten bij de hosting-bij-een-pakje-boter boeren?
Wees eerlijk, de beste serveradministratie gaat zonder panel.
Over elk panel is wel wat te zeggen. Ik zie hier dat veel mensen tevreden zijn met DA en dat ben ik opzich ook wel, maar php5 mogen ze toch onderhand wel eens ondersteunen.

Reageren