Ik heb op één of andere manier een virus op mijn pc. Als ik Vista opstart dan sluit hij na 5 seconde ongeveer automatisch weer af. Ik zit nu in veilige modus. Daar heb ik virus scanner laten lopen, AVG en NOD32, AVG had 12(!) virussen, NOD32 had er 1. Ik heb op anti-spyware en ad-aware laten lopen. Niets werkt.

Als ik virus scanner in XP laat lopen dan doet hij nog niets.

In veilige modus kan ik geen systeemherstel doen..

Wat zou ik allemaal kunnen doen, behalve formatteren?

BVD, Tommy
Lol, ik formatteer hem vanaaf, ga ik toch niet allemaal nog scannen^^ Ik ga backups maken:)
;) maak ook maar inneens virus backups :p

!! als het een virus is zou ik alleen het ECHT belangrijke backuppen.

Maar ik had zo'n probleem ook (men win XP nadat hij "geladen was" (die pagina met die blokjes en met het windows XP teken)) en toen was het iets met men harde schijf :) -> hardeschijf vervangen geweest :) en alles loopte terug zoals de oude (maar toen moest ik wel terug van 0 beginnen :) )
Het is m'n harde schijf niet, denk is, hoe kan ik anders nou in XP zitten als dat op de zelfde hdd staat?

EDIT: waar staan de berichten van windows mail? (en het liefst ook account gegevens)
Je hdd kan wel stuk zijn zoals dizzy zegt. Je kunt dan nog wel in xp komen maar bijna niks werkt en geeft problemen. Maar zulke problemen komen niet zo heel vaak voor.
Het probleem met het automatisch afsluiten vlak na het opstarten lijkt op het SASR virus van een paar jaar geleden.

Reageren