Hallo,

Ik heb een probleempje, want er is hier een laptop kapot. Het probleem is: bij het opstarten loopt 'ie half vast, ik klan wel F8 indrukken om opties te kiezen, maar bij Veilige Modus loopt 'ie ook vast.
Op het moment dat ik met DOS (nou ja, de herstelconsole van XP Pro) de C: schijf wil weergeven (alle mappen en bestanden) zegt 'ie dat er een fout is opgetreden, en wanneer ik naar C:\WINDOWS\ ga, zegt 'ie dat de map niet gevonden kon worden.
Het rare is dus dat ik wel een F8 scherm kan krijgen, wat dus op de C: schijf geprogrammeerd zou moeten zijn, maar de rest niet wil.

Iemand een oplossing?

Dit zegt 'ie trouwens letterlijk:

C:\>DIR C:
 Map van C:\

Er is een fout opgetreden tijdens het opsommen van de mappen.

[hr]

C:\>CD C:\WINDOWS
Het opgegeven pas of bestand zijn is niet geldig

(ook geprobeerd zonder C:\ ervoor)
[hr]

C:\>DIR C:\WINDOWS
 Map van C:\WINDOWS

Er is een fout opgetreden tijdens het opsommen van de mappen.

Het rare is dus, eerst herlent hij C:\WINDOWS niet, maar dit lijkt hij wel te kennen maar niet te kunnen.
Er zijn (ja het bestaat nog!) ook nog opties zoals opstartdiskettes! Daar staat wel fdisk en de hele meuk op!
Als je geen floppy geval hebt; maak een opstartbare CD-rom (kan erg makkelijk via Nero) maar dr zijn (vast) 1000 en 1 andere mogelijkheden!
1 woord, ERD. Dat is een standalone programma die je opstart vanaf je DVD speler. Het ziet er een beetje uit als windows. Hiermee kun je een systeemherstel uitvoeren.
Jonathan schreef op 03.07.2007 17:46
@Thomas: Ik kan zo even kijken, maar ik zou eigenlijk nog wel (een deel van) de data willen houden.

Zo te zien duurt dat controleren eeuwig, dus ik kan nog niet andere dingen gaan proberen.

Heb je geen backup dan? :-O

ik zou gewoon eens die hd eruithalen en aan een andere pc hangen...
Jonathan schreef op 03.07.2007 17:44
@Arjan: Hoe kan ik dan wel een Geavanceerde opstartopties-scherm krijgen? Dat moet toch op C: staan?

Een harde schijf heeft een MBR (master boot record) daar worden dus vaak boot loaders in gestopt, nu weet ik niet of de 'F8' toepassing daar is geplaatst en zou de reden kunnen zijn dat dit nog wel werkt maar dat je FAT of NTFS table defect is.
Dit zegt 'ie nu:

C:\>CHKDSK /P
CHKDSK is bezig met het controleren van het volume...
CHKDSK is bezig met het voorbereiden van extra controle of herstel...
CHKDSK heeft een of meer fouten op het volume gevonden.
 29294492 kB totale schijfruimte.
 20769100 kB beschikbaar.

4096 bytes per cluster.
  7323623 clusters in totaal op schijf.
  5192275 beschikbare clusters op schijf.

Morgen ga ik door met proberen, moet nu vroeg naar bed :S

Edit:
Ok, nadat hij een herstel van mijn HD heeft gedaan, krijg ik dit waarna hij direct opnieuw opgestart wordt:

STOP: c000021a {Onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces Windows Logon Process is onverwacht afgebroken
met de status: 0xc0000135 (0x00000000 0x00000000).
Het systeem is afgesloten.

Moet ik de .exe van de Windows Logon Process opneiuw erop zetten ofzo? Of heeft iemand een ander idee?
Het is trouwens aan blauwe achtergrond met witte letters.

Reageren