ik heb een ibm thinkpad t20. Deze gebruik ik voor mijzelf, maar ook voor op school. Maar ik heb nu een probleem!
M`n scherm (ingebouwd, natuurlijk) doet niks. Naja, hij doet het wel, als ik heel goed kijk. Ik zie zeg maar wel alles, maar dan zonder verlichting zeg maar, alsof het plasmaspul dat erinzit wel werkt, maar het lampje stuk is:S
het probleem is nu dat ik de laptop voor school nodig heb, omdat ik alles moet typen omdat mijn handschrift onleesbaar is. Ik heb de laptop ècht hard nodig, maar geen geld voor een nieuwe. Ik heb al lopen rotzooien met het contract en schakelingen tussen intern beeld of externe monitor, maar het scherm intern doet niet wat ik wil...
wat zou het kunnen zijn?:O externe monitor werkt wel
(sorry als ik wat paniekerig overkom, maar ik ben eigenlijk wel paniekerig)
@ webmakerij, ik weet dat die funtie er is, maar ik ben er niet aangekomen. Toen ik 2 uur geleden zag dat het stuk was wel, maar geen effect. Contact opnemen ga ik doen
Als je blacklight kapot is kun je alvast gaan kijken naar een nieuwe (als de garantie verlopen is)
Want dat is een dure reparatie en kost tijd. Vaak wordt de laptop dan vervangen aangezien dat nog wel eens goedkoper is.
Wat ook kan, mits wat handigheid: Zoek een 2de hands laptop, waarvan het mobo gesneuveld is, of dergelijk (zelfde model als die je hebt). Koop deze op voor een prikje, en vervang het scherm.
Denk je dat ik dat niet serieus bedoel ofzo? Zo'n scherm is maar 1 stekkertje, en 2 of 3 schroeven. Zelf heb ik zo ooit een laptop op de schroot gevonden waar het scherm van gebarsten was, maar de rest nog perfect werkte. Heb me toen dezelfde laptop gekocht met kapot moederbord voor een tientje, en 1 werkende laptop van gemaakt.
Verder hou ik sowieso al niet van die achterlijke reacties die je geeft, je wil iemand anders terechtwijzen, zonder dat je zelf op de hoogte bent, en doet dit door een nog lagere reactie.
Probeer het ook eens te onderbouwen als je een statement maakt, ik heb je dit volgens mij al vaker zien doen en ik zie er weinig waarde in.
@Rafael:
Klopt, Stelt niet veel voor. Ik heb zelf zo vaak oude laptops weer bruikbaar gemaakt door sloop/defecte modellen op te kopen voor weinig geld en meestal was het een bulk verkoop zodat je een legio aan defecte apparaten hebt met bruikbare onderdelen.
En inderdaad een scherm is vrij snel te vervangen, het aantal schroeven kan nog wel eens afhankelijk zijn aan het model natuurlijk maar dat is toch per type laptop soms anders en dat hoeven we ook niet ter discussie te stellen maar het is voor een beetje handig iemand goed zelf te doen, er komt geen of weinig soldeer werk aan te pas.