heey,

ik heb een ibm thinkpad t20. Deze gebruik ik voor mijzelf, maar ook voor op school. Maar ik heb nu een probleem!

M`n scherm (ingebouwd, natuurlijk) doet niks. Naja, hij doet het wel, als ik heel goed kijk. Ik zie zeg maar wel alles, maar dan zonder verlichting zeg maar, alsof het plasmaspul dat erinzit wel werkt, maar het lampje stuk is:S

het probleem is nu dat ik de laptop voor school nodig heb, omdat ik alles moet typen omdat mijn handschrift onleesbaar is. Ik heb de laptop ècht hard nodig, maar geen geld voor een nieuwe. Ik heb al lopen rotzooien met het contract en schakelingen tussen intern beeld of externe monitor, maar het scherm intern doet niet wat ik wil...

wat zou het kunnen zijn?:O externe monitor werkt wel

(sorry als ik wat paniekerig overkom, maar ik ben eigenlijk wel paniekerig)
Je hebt toch ook een fn kombinatie dat je scherm donker wordt ? maar normaal als je dan gewoon op een toets drukt gaat het terug aan . Misschien moet je eens in die richting gaan zoeken !

succes
Beeldschermen zijn doorgaans nog wel te fixen, dus neem gewoon even contact op met IBM, deze hfft geen slechte service reputatie. Wat misschien ook een oplossing is is aan je handschrift werken.
@arend, dat laatste klinkt leuk, maar als er zelfs een school bestaat voor het bijwerken van handschriften, en zelfs hùn krijgen geen beter handschift uit me, weet ik niet wie dat wel kan. Ik niet...

Ik kan geen mail sturen naar IBM, ik ga ze nu wel even bellen
Heb net IBM aan de telefoon gehad, het is inderdaat een backlite probleem. Ik heb geen garantie meer, maar men stuur mij binnenkort een email met de eventuele kosten. Ik ben benieuwd.
Tommy schreef op 09.07.2007 09:36
Ohh, hij is 13 (net als ik, maar ik ben over paardaagjes jarig als ik in amerika zit *opschep opschep*)

Lol, ik heb nog nooit gehoord dat dat van jou werkt..

Maar ik hou wel van achterlijke reacties:)

En waarom zou zoiets niet werken? Al de schermen van een reeks laptops zijn identiek, dus waarom zou dat niet lukken?

Ik krijg hier een beetje stress van, dat mensen direct dingen gaan afbreken waar ze totaal niet over op de hoogte zijn. Ken je er niets van? Zwijg dan gewoon, punt aan de lijn.

Misschien een ideetje dat de moderatoren hier eens feller tegen optreden? Het gaat hier helemaal niet over personen die wat willen bijleren, maar gewoon direct afkraken.
Ik ben het deels met je eens dat je niet zomaar een idee kunt afkappen van een ander, wellicht is er toch meer dan dat je weet en is het altijd interessant om dan een gezonde discussie aan te gaan voor bv meer uitleg.

Maar wat betreft dat ik als moderator moet gaan optreden omdat iemand vind dat een ander je afkraakt en daar niet vrolijk van wordt is voor mij overdreven. Er is ook zoiets van vrijheid van menings uiting.

Is het niet zo dat dat vuur brandstof nodig heeft? en als er geen brandstof is hoe lang blijft het vuur dan branden?

Geen stress krijgen Rafael, jij hebt je zegje gedaan.. ik heb je er in ondersteund en als Tommy (13), ik Danny (35), de bevestiging niet gelooft terwijl ik 6 jaar scholing heb gehad op gebied van electro/nica techniek en heb gewerkt als reparateur van koelkast tot televisie en alle andere electronische zaken dan is het goed, dan weet je dat je dat zijn geheugen vol zit en nodig toe is aan een uitbreiding.

Dus gewoon los laten, concentreer je op de gene die je informatie kunnen wel waarderen!
nog weer eens een verhaal van een slechtwerkend scherm in een Thinkpad :\

Je kon via school zulke laptops aankopen en er zijn er al een deel van mijn klas die er problemen mee gehad hebben.
onder andere een ook waar het scherm vreemde kleuren vertoonde (blauwe vlakken enzo) en een waar het scherm ook niets deed en een die plots dacht dat hij een breedbeeldscherm was ( zelf in bios :D )

Mijn raad, koop geen IBM laptops meer ;-)

Je kan wel je laptop binnen doen bij IBM voor herstelling, met een aardig prijskaartje als gevolg
Wow, ik zie dat dit uit de hand loppt. Ik zei waardeloze reactie, tegen een andere reactie dan die van Rafael. In die reactie stond alleen maar hoi ofzo. Excuses voor de verwarring.
Danny Roelofs schreef op 10.07.2007 02:00
Maar wat betreft dat ik als moderator moet gaan optreden omdat iemand vind dat een ander je afkraakt en daar niet vrolijk van wordt is voor mij overdreven. Er is ook zoiets van vrijheid van menings uiting.

Tuurlijk, meningsuiting moet er zijn. Het gaat me er ook niet om dat die berichten net bij mij uitkwamen, maar wel dat die reacties totaal niets toevoegen, maar eerder het niveau verder naar beneden halen.

Danny Roelofs schreef op 10.07.2007 02:00
Is het niet zo dat dat vuur brandstof nodig heeft? en als er geen brandstof is hoe lang blijft het vuur dan branden?

Dat is zo, maar als er al voorkomen kan worden dat het vuur kan ontsteken, ben je een stapje verder.

Jonathan schreef op 10.07.2007 09:36
Wow, ik zie dat dit uit de hand loppt. Ik zei waardeloze reactie, tegen een andere reactie dan die van Rafael. In die reactie stond alleen maar hoi ofzo. Excuses voor de verwarring.

In het vervolg best je reactie dan niet posten, de "hoi" reactie die jij aanhaalt, heb ik nooit gezien, met als gevolg dat jouw reactie onder de mijne kwam, en die opnam alsof ze op mij bedoeld was.
Jonathan schreef op 10.07.2007 09:36

Ach valt toch wel mee, of het ligt aan mij dat ik werkschoenen draag met stalen neuzen zodat niemand mij op de teentjes kan trappen.

Vind het netjes dat je even je excuses doet, word gewaardeerd. En zo zie je maar dat ook mis communicatie een van de oorzaken is om iets te doen laten
escaleren.

Maar soms is een woord keuze beter anders uit te drukken, ook al mag je in mijn ogen als het fatsoenlijk geschreven is en een onderbouwde mening heeft altijd worden gepost.

Algemeen:
Maar ik zeg altijd zo, ga altijd een dialoog aan en wees niet defensief want dan gaat het mis.

Reageren