Dat verduidelijkt inderdaad een hele hoop. Wat niet weg neemt dat het handiger kan
Soorten
soort_id
soort_naam
Waarden
waarde_id
soort_id
waarde
Dit neemt de noodzaak weg om tabelen aan te passen.
Als het al een zeer uitgebreide tabel is (En dat is het als ik het zo lees) dan is dit niet echt een optie. Maar neem dit iig als tip mee voor nieuwe projecten (voor je een gewoonte gaat maken van tabelen aanpassen)
Met vriendelijke groet,
Jacco
PS: zie het niet als aanval maar als tip voor de toekomst :)
Hey ja.. Ik zie wat je bedoelt, alleen dan lijkt alles zo rommelig ?
Ik heb dan liever (voor mezelf dan) alles netjes naast elkaar
Is lekker overzichtelijk.
Maar ik snap wat je bedoel, ik zal proberen om het zo te doen volgende keer ('^_^) alleen zijn het dan persoonlijke projecten, heb me ICT-Beheerder 4 opgegeven en ga maandag beginnen als steigerbouwer (^_^')
Sorry weet niet waarom ik jullie dit meedeel xD
En nee (: ik zie dingen niet zo snel als een aanval :)
ik vroeg er ook om (:
[edit]
en zo niet hoor ik graag andere manieren om dit op te lossen, voor zover ik weet is dit de enigste oplossing[/edit]
Bedankt :) jullie zijn top
[edit]<-- ascii duimpje werkt niet ^_^ -->[/edit]
vriendelijke groeten terug,
Dennis
a.k.a
Egel
?
Onbekende gebruiker
10-07-2007 14:41
ALTER table ADD veld is er om gebruikt te worden, net zoals PHPMyAdmin dat doet. Stel nou dat iemand een admin paneel heeft waarbij hij complete macht wil over zijn tabel/database, dan is het toch duidelijk dat hij ook deze sql query uit kan moeten voeren of niet?
Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar als iemand extra features wil toevoegen aan een tabel, dan is dit toch makkelijk te doen via ALTER table ADD veld of niet?
Nja, het is dan wel niet aan mij om te oordelen, maar zo denk ik er dan over.
Dat wel, alleen is eigenlijk niet zo veilig bij nader inzien..
want het kan veiliger door alleen maar zoals jacco beschreef gewoon 2 tabellen bijde met elkaar te linken door middel van de id
en de nieuwe waarde toe te voegen met een insert query, zodat men de database zelf niet om zeep kunnen helpen ook al gaat het per ongeluk.
Maarja daar ga ik niet over wakker liggen (:
Ik ben blij dat het eindelijk werkt ^^
?
Onbekende gebruiker
10-07-2007 15:11
Maar wat nou als je maar 1 tabel hebt? En niks en relatie heeft met een andere tabel? Waarom mag PHPMyAdmin wèl de ADD command gebruiken en de "mens" niet vraag ik me dan af... Nja, zal wel aan mij liggen ^^
[edit]
Maar wat nou als je maar 1 tabel hebt? En niks en relatie heeft met een andere tabel? Waarom mag PHPMyAdmin wèl de ADD command gebruiken en de "mens" niet vraag ik me dan af... Nja, zal wel aan mij liggen ^^
[/edit]
Het mag wel, maar dit is zegmaar een kleine phpmyadmin, waarmee je de database op zich compleet me kan veranderen en dus verzieken.
't is alleen maar voor de veilig heid van je goed werkende database.
[edit]Waarom gebruik je phpMyAdmin niet?[/edit]
Omdat de mensen waar deze voedingstabel voor word, dit niet snappen, en het is echt niet gebruikersvriendelijk voor het kleine beetje administratie wat gedaan moet worden. Het is makkelijker als je inlogd op \admin
en zo een knopje hebt met veld toevoegen, een textbox met de naam voor de veld en klik het veld is gemaakt en je ken gelijk verder. ipv met phpmyadmin velden invoegen en al dat geklik, mensen die nooit met phpmyadmin hebben gewerkt snappen dit niet