Gillende kinderen
Gillende oude mensen
Gillende boeken die nog nooit zijn meegenomen
Ik heb nooit losgeld, of een pinpas bij me
Alles gaat daar op ze 11 a de o 30e
FreeBSD is gewoon super goed als Server :) Super stabiel, al wordt dit vanaf versie 5 eigenlijk iets minder. (maar dan nog kan BSD 6 niet tippen aan Ubuntu als server, vind ik).
FreeBSD is misschien wat ingewikkeld in gebruik, maar zeker een fijn OS! Ik heb het op mijn server draaien :)
Gillende kinderen
Gillende oude mensen
Gillende boeken die nog nooit zijn meegenomen
Ik heb nooit losgeld, of een pinpas bij me
Alles gaat daar op ze 11 a de o 30e
Kasper jongen, ik weet dat jij erg vaak in de bibliotheek zit rond je tentamens. Dus ik vroeg me af, wat hebben al die gillende boeken nou te vertellen? Misschien dat ze een nieuwe fles willen? Of een schone luier?
Maar aan de serieuzere kant:
Nou jongetje, jij wil dus linux installeren, ik zal dan, met ondersteuning van de alwetende heer Kasper (El Kaspz0r)
Debian netinstall cdtje er in, in de boot prompt <enter> drukken, geduldig wachten, geen extra zooi die ie vraagt meeinstalleren (nee, ook niet de webserver wijsneus). Je accountje instellen en bij de volgende boot er vrolijk op inloggen. Log met een blije glimlach even door naar "root" (su -, en dan je root-wachtwoord aan de man brengen) en installeer sudo, vim, ssh (aptitude install sudo vim ssh), pas even je sudo ding aan dat je er rechten op hebt (visudo, en dan een leuk regeltje er bij pleuren, google dat maar even op, het zal lijken op: <user> (ALL)=ALL ALL). Dan uitloggen van root en leren voortaan te sudo'en en te google'n.
Succes!
Mijn charmante assistente zal uw vragen beantwoorden, danwel u uitlachen als u domme vragen stelt. Het sarcasme komt gratis mee.
ff offtopic, heeft iemand die link nog ergens liggen van die pagina waarop je middels formulieren kon zien welke van de linux versie geschikt was voor jou behoefte en systeem.