Wat vinden jullie hiervan ??
Ik las dit stukje toevallig.

Door Harm Hilvers, vrijdag 13 juli 2007 17:44
Bron: PHP, Submitter: --MeAngry--, Views: 7.475

Op de PHP-website valt te lezen dat versie 4 van PHP nog tot 31 december van dit jaar ondersteund zal worden. Volgens de ontwikkelaars van PHP moeten alle PHP-gebruikers de overstap naar PHP 5 gaan maken.

De eerste officiële release van PHP 5 werd op 13 juli 2003 vrijgegeven. Sindsdien konden gebruikers van de populaire programmeer- en scriptingtaal kiezen welke PHP-versie ze wilden gebruiken: versie 4 of versie 5. Beide versies werden namelijk onderhouden door de PHP-ontwikkelaars. Nu heeft men echter besloten dat het genoeg is geweest en vanaf het einde van dit jaar zal PHP 4 niet langer officieel ondersteund worden. Dit betekent dat er geen bugs meer opgelost of nieuwe features toegevoegd worden; wel zullen tot en met 8 augustus 2008 veiligheidsgaten gedicht worden. Na die datum valt het doek echter definitief en zullen ontwikkelaars de overstap naar PHP 5 moeten maken. Tegen die tijd zal mogelijk een testversie van PHP 6 beschikbaar zijn, zodat ontwikkelaars hun tanden ook daarop kunnen stukbijten.

Welke problemen zijn er te verwachten voor joomla-gebruikers die nu toch echt langzamerhand overmoeten naar php5?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
dragmen
Maakt mij niet uit.
Mooi, stapt mijn host ook eindelijk over naar PHP5 of 6 ;) Ben ik daar ook weer vanaf :)
Dit is zeer positief. Ik vond het al zonderling dat een project twee versies blijft ondersteunen.
PHP is een taal die nog steeds in de lift zit, en ik kan me best voorstellen dat niemand bij PHP staat te springen om over de gehele projectlijn PHP 4 en PHP5 te gaan debuggen en ondersteunen en daarbovenop PHP 6 te gaan ontwikkelen. Gezien de omvang van het project zou dat een hele hoop risico's met zich gaan meebrengen.
Boeiend^^,, °verziekt topic°,, elk slim iemand gebruikt php 5...
Bedankt voor jullie snelle reacties reeds vooral MEBUS :) Boeiend^^,, °verziekt topic°,, elk slim iemand gebruikt php 5...

Ik ben nog maar een echte beginnede php/html/xhtmler en wilde wat info.

m.vr.gr dragmen
henry schreef op 13.07.2007 20:08
Bedankt voor jullie snelle reacties reeds vooral MEBUS :) Boeiend^^,, °verziekt topic°,, elk slim iemand gebruikt php 5...

Ik ben nog maar een echte beginnede php/html/xhtmler en wilde wat info.

m.vr.gr dragmen

php 5 heeft ook nadelen, het is bv niet backwards compatible, sterker nog er zijn zelfs gedragsveranderingen tussen 5.0 en 5.1
Een webhost zal users dus moeten migreren naar PHP5 omdat een upgrade veel sites stuk kan maken.
En dat komt niet per se door brakke PHP scripts.

Verder is PHP5 pas vanaf 5.2 echt stable/mature, aldus de mensen van PHP zelf. En PHP 5.2 in november 2006 gereleased.

Reageren