wie kan er mij helpen met een wachtwoord reset script? Ik krijg het niet voor elkaar om een script te vinden welke ik aan kan passen om een member zijn wachtwoord te laten resetten wanneer men deze vergeten is. Het hoeft geen script te zijn welke op basis van emial validatie is....alleen een "ter plaatse" reset is voldoende. Ik heb niet zo veel verstand van PHP dus graag enige uitleg zou erg helpen.
@adhome: Ik heb even de info in de quote vervangen door ***.
Maar even wat anders: Het meermalen achter elkaar in een topic posten zonder dat er iemand anders heeft gepost heet bumpen. En, zie de FAQ, bumpen is pas na 24 uur toegestaan. Gebruik dus je editknopje vlak boven je post als je iets wilt wijzigen/toevoegen.
post eens de tabelstructuur...
want je zal het nieuwe wachtwoord moeten mailen naar de persoon die zijn wachtwoord wil resetten...
Zo weet je teminste dat het nieuwe wachtwoord niet in verkeerde handen zal vallen...
Normaal moet er onder scripts van PHPHulp wel een random string generator zitten. Daarmee voer je dan een Update SQL uit op je DB met een where id=5 of zoiets, en waar na je het geneerde wachtwoord verstuurt via de mail() functie van PHP naar de desbetreffende persoon...
post eens de tabelstructuur...
want je zal het nieuwe wachtwoord moeten mailen naar de persoon die zijn wachtwoord wil resetten...
Zo weet je teminste dat het nieuwe wachtwoord niet in verkeerde handen zal vallen...
Normaal moet er onder scripts van PHPHulp wel een random string generator zitten. Daarmee voer je dan een Update SQL uit op je DB met een where id=5 of zoiets, en waar na je het geneerde wachtwoord verstuurt via de mail() functie van PHP naar de desbetreffende persoon...
Heb je hier wat aan?
id smallint(5) NOT NULL auto_increment,
username varchar(30) NOT NULL default '',
password varchar(32) NOT NULL default '',
name1 varchar(32) NOT NULL default '',
name2 varchar(32) NOT NULL default '',
email varchar(62) NOT NULL default '',
website varchar(250) NOT NULL default '',
PRIMARY KEY (id),
UNIQUE KEY username (username)
nou heb hier wel nog wat liggen....
het is wel wat oud maar mss ben je er wat mee
forget_pw.php
<?php
require("header.php");
require("configmysql.php");
require("functions.php");
$connect=mysql_connect("$dbhost","$dbuser","$dbpass");
$submit = $_POST[submit];
if (!empty($submit)) {
$email = $_POST[email];
$Check_Email = mysql_db_query("$db","select * from admin where email='$email'");
$records = mysql_num_rows($Check_Email);
if ($records == 0) {
echo "Het ingevuld emailadres ($email) zit niet in onze database!<br>Gelieve het formulier opnieuw in te vullen";
require("footer.php");
exit;
}else{
$res = mysql_fetch_array($Check_Email);
$name = $res[name];
$id = $res[id];
$password = GeneratePassword(8);
$password_md5 = md5($password);
$subject = "Aanvraag van nieuw wachtwoord";
$message = "Beste,\nU heeft op de site http://www.sycolan.be een nieuw wachtwoord aangevraagd.\nHieronder vindt u dit nieuwe wachtwoord, het is wel aan te raden dit nieuwe wachtwoord te wijzigen op de pagina : Mijn profiel\nUsername : " . $name . "\nPassword : " . $password;
$message = addslashes($message);
$message = $message . "\n\n\n--\nDeze email werd automatisch verzonden van de website http://www.sycolan.be\nGelieve deze email niet te beantwoorden";
$headers = 'From: [email protected]' . "\r\n";
if (mail($email, $subject, $message, $headers)) {
$Update_Stats = mysql_db_query("$db","update admin set password='$password_md5' where id='$id'");
echo("Een nieuw wachtwoord werd naar het emailadres $email verzonden<br \>");
}else {
echo("<b><font color=\"red\">Het nieuwe wachtwoord werd niet naar het emailadres $email verzonden!<br>Aan te raden is om het formulier opnieuw in te vullen...</font></b><br \>");
}
}
}else{
echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"5\">";
echo "<form method=\"POST\" action=\"forget_pw.php?titel=Wachtwoord vergeten...\">";
echo "<tr><td>Vul je emailadres in en klik op bevestigen om een nieuw wachtwoord te ontvangen in je mailbox</td></tr>";
echo "<tr><td>Emailadres:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"email\"></td></tr>";
echo "<tr><td></td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Bevestigen\"></td></tr>";
echo "</form>";
echo "</table>";
}
require("footer.php");
?>
nou heb hier wel nog wat liggen....
het is wel wat oud maar mss ben je er wat mee
forget_pw.php
<?php
require("header.php");
require("configmysql.php");
require("functions.php");
$connect=mysql_connect("$dbhost","$dbuser","$dbpass");
$submit = $_POST[submit];
if (!empty($submit)) {
$email = $_POST[email];
$Check_Email = mysql_db_query("$db","select * from admin where email='$email'");
$records = mysql_num_rows($Check_Email);
if ($records == 0) {
echo "Het ingevuld emailadres ($email) zit niet in onze database!<br>Gelieve het formulier opnieuw in te vullen";
require("footer.php");
exit;
}else{
$res = mysql_fetch_array($Check_Email);
$name = $res[name];
$id = $res[id];
$password = GeneratePassword(8);
$password_md5 = md5($password);
$subject = "Aanvraag van nieuw wachtwoord";
$message = "Beste,\nU heeft op de site http://www.sycolan.be een nieuw wachtwoord aangevraagd.\nHieronder vindt u dit nieuwe wachtwoord, het is wel aan te raden dit nieuwe wachtwoord te wijzigen op de pagina : Mijn profiel\nUsername : " . $name . "\nPassword : " . $password;
$message = addslashes($message);
$message = $message . "\n\n\n--\nDeze email werd automatisch verzonden van de website http://www.sycolan.be\nGelieve deze email niet te beantwoorden";
$headers = 'From: [email protected]' . "\r\n";
if (mail($email, $subject, $message, $headers)) {
$Update_Stats = mysql_db_query("$db","update admin set password='$password_md5' where id='$id'");
echo("Een nieuw wachtwoord werd naar het emailadres $email verzonden<br \>");
}else {
echo("<b><font color=\"red\">Het nieuwe wachtwoord werd niet naar het emailadres $email verzonden!<br>Aan te raden is om het formulier opnieuw in te vullen...</font></b><br \>");
}
}
}else{
echo "<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"5\">";
echo "<form method=\"POST\" action=\"forget_pw.php?titel=Wachtwoord vergeten...\">";
echo "<tr><td>Vul je emailadres in en klik op bevestigen om een nieuw wachtwoord te ontvangen in je mailbox</td></tr>";
echo "<tr><td>Emailadres:</td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"text\" name=\"email\"></td></tr>";
echo "<tr><td></td></tr>";
echo "<tr><td><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Bevestigen\"></td></tr>";
echo "</form>";
echo "</table>";
}
require("footer.php");
?>
ik heb even naar dit script gekeken en het is er 1 met een email validatie. ik wil alleen maar een ww reset script zonder een validatie of activatie. is het niet mogelijk om een code te gebruiken waar men hun vergeten wwoord dmv gebruikersnaam te resetten?