Mijn moeder wil een laptop kopen, en heeft samen met mij 2 aanbiedingen uitgezocht, we hebben nu dus 2 laptops over. Nu zou ik van jullie willen weten wat jullie aanraden.
Hieronder een minimale specificatie lijst, de "lijst met dingen die moeten kunnen" en de 2 laptops. N.B.: Na Googleën ben ik erachter gekomen dat als je de serienummers zoekt, je een andere laptop krijgt dan het is. Ga daarom dus niet zelf zoeken, houd het bij mijn lijstje.
* Dingen die moeten kunnen
* Photoshoppen (kleine wijzigingen in afbeelding, verkleinen, opslaan voor web)
* Officen (Outlook (Express), Word, Excel, Powerpoint)
* Met werkmappen ongeveer 50 GB aan bestanden met een andere pc uitwisselen
Sander leuk dat je het erover hebt: http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2032897
Maar ik ben ook meer over AMD te spreken. Wireless Lan a is toch achterhaald en een beetje groot scherm is heerlijk! Ik zou voor de 930 gaan, al vind ik het wel een vrij fors prijsverschil...
Zelf heb ik de 9302 van Acer, vergelijkbaar, alleen is die van mij met een iets sterkere processor.. Ik kan hier zelfs op gamen, en het beeldscherm is gewoon lekker groot. Hou er wel rekening bij dat als je een 17" scherm koopt, dat deze stukje zwaarder is. Dus als je ook nog veel accesoires wil hebben en deze in een tas wil gooien, word die tas dus een stuk zwaarder dan wanneer je de 15.4" versie neemt.
Ik zou goed overwegen of je een 17" of een 15" laptop wil. Het maakt behoorlijk uit voor het gewicht, en of je 'm regelmatig zal laten staan of niet. Ik heb zelf een 15.4" laptop en het is behoorlijk goed te doen om een langere tijd achter te werken, plus dat hij min of meer de helft weegt van die 17" laptop. Ook is investeren in een fatsoenlijke accu en accutijd goed om op te letten.
Geen idee wat jouw moeder doet, maar 999 van 1000 thuisgebruikers kunnen prima uit de voeten met een simpele Duron of Celeron met 512MB geheugen en een 80GB schijf. Een beetje Photoshoppen, Office, email en internetten gaat daarmee uitstekend. De voordelen van meer geheugen en een snellere processor merk je met dit soort werkzaamheden toch niet. Ik moet echt mijn best doen om mijn MacBook Pro (C2D) op zijn kloten te geven, dat lukt eigenlijk alleen wanneer ik met VMware aan het stoeien ben of ingewikkelde queries op grote ( > 2 GB) databases aan het uitvoeren ben. Dan wil de processor en het geheugen nog wel eens richting de 100% komen, maar verder is het echt overkill.
Een goed scherm en een goede accu zijn wel dingen waar je op moet letten, heb je veel plezier van.
Woooh die zijn duur zulke Macjes. Die samen te stellen pc kost maximaal +/- 19.000 euro. Das niet niks, hij had 4x 750GB, 16GB werkgeheugen, 2x 3Ghz dual processors, beste software en 2 24inch beeldschermen, ect, ect.
Ook die laptopjes zijn duur. Presteren natuurlijk ook wel heel goed.