Hallo,

Mijn moeder wil een laptop kopen, en heeft samen met mij 2 aanbiedingen uitgezocht, we hebben nu dus 2 laptops over. Nu zou ik van jullie willen weten wat jullie aanraden.
Hieronder een minimale specificatie lijst, de "lijst met dingen die moeten kunnen" en de 2 laptops.
N.B.: Na Googleën ben ik erachter gekomen dat als je de serienummers zoekt, je een andere laptop krijgt dan het is. Ga daarom dus niet zelf zoeken, houd het bij mijn lijstje.

* Minimale specificaties
- > 1 GB
- 120 GB
- > 1,70 GHz (liefst dual-core)
- Wireless LAN
- DVD+/-ReWriter
- Goed beeldscherm, goede (on-board) videokaart.
- Geheugenkaartlezer (e.v.t. extern, liever intern)

* Dingen die moeten kunnen
* Photoshoppen (kleine wijzigingen in afbeelding, verkleinen, opslaan voor web)
* Officen (Outlook (Express), Word, Excel, Powerpoint)
* Met werkmappen ongeveer 50 GB aan bestanden met een andere pc uitwisselen

* Acer Aspire 9305AWSMi
* 2 GB
* 120 GB
* AMD Athlon 64 X2 TK53 (1,70 GHz)
* Wireless LAN 802.11b/g
* DVD+/-ReWriter dual layer
* 17" breedbeeld TFT-scherm
* 5-in-1 geheugenkaartlezer
* 6 cell-batterij
* 0,3 MP Orbicam (webcam)
* € 799,-

* Acer Aspire 5633WLMi
* 2 GB DDR2
* 120 GB
* Intel Core 2 Duo Processor T5500, Intel Duo Centrino
* Wireless LAN 802.11a/b/g
* DVD+/-ReWriter dual layer
* 15.4" CrystalBrite breedbeeld TFT-scherm
* € 649,0

Eigenlijk zou ik nu zelf voor de eerste gaan, omdat hij een groter scherm heeft en een geheugenkaart lezer intern heeft.
Wat denken jullie ervan?

Mvg,
Jonathan
Jonathan schreef op 17.07.2007 17:18
nu Vista eraf en XP Pro erop!

Waarom???

Rieksie
XP voelt soms wat directer aan bijvoorbeeld. Waarom zet iemand Linux op zijn pc, of draait hij liever zonder grafische omgeving? Persoonlijke voorkeur.

Hoe doe je dat Frank, mijn werkgeheugen (1.25 gyg) zit altijd vol eigenlijk. Safari (webkit) draagt daar aardig aan bij, en ik heb altijd iTunes, Mail, Vienna, Textmate en dingen als Voorvertoning en Terminal aanstaan. Daarnaast eet mijn kernel_task toch meestal al zo'n 150 mb. Zodra ik Photoshop daarbij opstart begint hij met het dumpen van geheugen en maakt hij daar wel wat ruimte voor vrij. Maar dan zijn alle andere programma's niet meer zo snappy.

Al moet ik toegeven, op een windows computer zou ik niet zoveel programma's tegelijkertijd open kunnen hebben zonder al mijn vensters kwijt te raken.
Rieksie schreef op 17.07.2007 19:34
[quote='Jonathan schreef op 17.07.2007 17:18']nu Vista eraf en XP Pro erop!

Waarom???

Rieksie[/quote]

Op veel computers draait XP zonder snel en zonder problemen, maar als men vista erop zit loopt alles meestal een heel stuk trager. (Bij de standaard pc's/laptops dus)
En bovendien zitten in Vista ook nog heel wat bugs aangezien het toch nog redelijk nieuw is.
Ik zou geen Acer nemen, ik heb een aspire en een travelmate gehad, allebij op misterieuze wijze het moederbord kapot, plotseling.

Ik ben niet de enige die problemen heeft met Acer, ik heb meer klachten gehoord over kapotte hardware en backdoors.

Ik kan Acer echt afraden.

Ik heb nu een Asus en dat bevalt me veel beter.
Wat ik bij meerdere bekenden vaak hoor is dat ze bij Acer laptops vaak problemen hebben met de wireless. En bij in ieder geval 2 personen die al een kapot scherm hadden.
Om de Acer troubles tegen te gaan, ik ben al 2 jaar een trotse eigenaar van een Acer laptop ;-) Alsook enkele vrienden met een Acer laptop hebben nog geen problemen gehad hiermee :-)
Ligt waarschijnlijk voor een groot gedeelte ook aan het type die je hebt. Zelf kan ik hierover verder geen oordeel geven aangezien ik niet over een laptop beschik :(
Zijn er manieren om een Macbook voor e500 te krijgen? :P

Reageren