Ik probeer via de query en de where functie de cellen die leeg zijn uit te vragen. Maar hier doe ik iets niet goed. Maar ik weet even niet wat.
Daarnaast wil ik ook met een andere query alles opvragen waarvan de cel gevuld is.

Ik heb nu dit... wat doe ik fout?

$query1 = "SELECT * FROM ".DB_PREPEND."tblReparatieverzoeken WHERE tblComplex.complex_id = tblAdres.adres_complex_id (tblReparatieverzoeken.rep_technisch_gereed = '"%"') ORDER BY rep_id desc";
Die query lijkt nergens op, of ik moet de plank wel heel erg mis slaan.

Voorbeeldje:

SELECT
  kolomnaam
FROM
  tabelnaam
WHERE
  kolomX = 1
AND
  kolomY = 2

Dus gewoon een AND gebruiken en klaar is kees. Uiteraard kun je dit nog veel complexer maken, net wat je nodig hebt.

Geef voortaan ook even een foutmelding, dat maakt het geven van hulp ook een stuk eenvoudiger.
Ik kreeg geen foutmelding, ik kreeg geen gegevens uit de database.

Ik heb nu jouw query gebruikt maar dan wil ik voor de 1 of 2 eigenlijk zien 'lege velden' en 'niet lege velden'

Dus met deze uitvraag wil ik de gegevens uit de database zien waarvan het veld nog leeg is. Of waarvan al een waarde is ingevuld.
Ik hoop dat het duidelijk is.

NULL en NOT NULL zijn je beste vrienden.
thanks, maar ik krijg nu nog steeds niks te zien vanuit de database.

en ik heb deze query nu. gaat er iets fout met komma's??

$query1 = "SELECT * FROM tblReparatieverzoeken WHERE rep_technisch_gereed = `NOT NULL`";
Misschien dat dit helpt:

$sqlophaal = mysql_query("SELECT * FROM <tabelnaam> WHERE <row> = NULL (of) NOT NULL") or die ('doet het niet '. mysql_error());
$res = mysql_fetch_assoc($sqlophaal);

Groetjes & succes..
wil/kan je mijn query goed zetten die zou moeten werken.
ik krijg het niet voor elkaar.
Sander schreef op 18.07.2007 22:58
wil/kan je mijn query goed zetten die zou moeten werken.
ik krijg het niet voor elkaar.

---- Leege Data -----

$sqlophaal = mysql_query("SELECT * FROM tblReparatieverzoeken WHERE rep_technisch_gereed = NULL") or die ('doet het niet '. mysql_error());

----- Volle data -----

$sqlophaal = mysql_query("SELECT * FROM tblReparatieverzoeken WHERE rep_technisch_gereed = NOT NULL") or die ('doet het niet '. mysql_error());

Zo dan ?

ja dat dacht ik ook, en had het zelf ook zo geprobeerd, maar ik krijg nog steeds niks te zien uit de database.

nog een suggestie?
wat doe je om het te laten zien ??

wat wil je precies uit de database hebben ??
Heb je die quotes weggehaald, net als Marco?

Reageren