Ik probeer via de query en de where functie de cellen die leeg zijn uit te vragen. Maar hier doe ik iets niet goed. Maar ik weet even niet wat.
Daarnaast wil ik ook met een andere query alles opvragen waarvan de cel gevuld is.

Ik heb nu dit... wat doe ik fout?

$query1 = "SELECT * FROM ".DB_PREPEND."tblReparatieverzoeken WHERE tblComplex.complex_id = tblAdres.adres_complex_id (tblReparatieverzoeken.rep_technisch_gereed = '"%"') ORDER BY rep_id desc";
ik wil een lijst zien van alle gegevens, waarvan een kolom leeg is.
en met een andere query wil ik een lijst zien, waarvan de kolom gevuld is
Sander schreef op 18.07.2007 23:19
ik wil een lijst zien van alle gegevens, waarvan een kolom leeg is.
en met een andere query wil ik een lijst zien, waarvan de kolom gevuld is

Welke code gebruik je om het te tonen ?
Voer je de query wel uit?
$query1 = "SELECT *,
DATE_FORMAT(rep_melddatum, '%y') AS rep_verzoek,
CONCAT(DAYOFMONTH(rep_meld_datum),'-',ELT(MONTH(rep_meld_datum), '01', '02', '03', '04', '05', '06', '07', '08', '09', '10', '11', '12'),'-',YEAR(rep_meld_datum)) AS rep_melddatum_nl
FROM ".DB_PREPEND."tblReparatieverzoeken, ".DB_PREPEND."tblAdres, ".DB_PREPEND."tblComplex WHERE tblComplex.complex_id = tblAdres.adres_complex_id AND tblAdres.adres_id = tblReparatieverzoeken.rep_adres AND (tblReparatieverzoeken.rep_status = 'Ingevoerd' OR rep_status = 'opdracht') ORDER BY rep_id desc";

$info =mysql_query($query1);

Deze gebruik ik normaal om alles te tonen.... maar die is veel uitgebreider zoals je ziet.
Nu wordt er gekeken naar het veld rep_status, dat moet 'Ingevoerd' of 'opdracht' zijn, zoals je ziet. Maar ik wil graag op een ander veld filteren, dat als er een waarde is ingevuld, of als er geen waarde is ingevuld.

dat is je SQL Query dat is niet het tonen

dit is het opvragen niet het tonen
daarna voert hij een print uit, die het opgevraagde op het scherm zet
Je query klopt niet volledig..

kijk hier nog maar eens naar..

FROM ".DB_PREPEND."tblReparatieverzoeken, ".DB_PREPEND."tblAdres, ".DB_PREPEND."tblComplex 
ik zie het niet, want zoals ik net de uitgebreide query poste, die werkt gewoon goed.
voeg dan alleen als je de lege rows terug wilt hebben de opties:

NULL
toe of als je de volle rijen wilt hebben de:
NOT NULL

toe
zoals deze dus:

$query1 = "SELECT * FROM tblReparatieverzoeken WHERE rep_technisch_gereed = NOT NULL" or die (mysql_error());

Maar dit geeft geen resultaat. Ik snap er niks van.

Reageren