Hey beste mensen

Ik heb even een lastig vraagje

Ik zit hier nu op een kabelmodem aangesloten
Nu heb ik hier echter nog een modem maar ook nog een pc die op het internet moet tijdelijk.
nu probeer ik via mijn pc op een andere modem te connecten want ik heb een modem kaart in mijn pc.
echter een verbinding naar die modem lukt niet
heeft iemand hier een idee voor ?

Mvg,
Vincent
Wanneer jij meerdere pc's van 1 internetverbinding gebruik wilt laten maken, zul je ze allemaal op een router moeten aansluiten. De router knoop je aan het modem (de kabelmodem om precies te zijn) en klaar ben je.
ja dat weet ik
ik heb ook cisco gehad :P

Wat ik nu heb ik als volgt:
kabelmodem -> laptop

wat ik wil hebben is dit:
kabelmodem -> laptop -> modem (met meedere ip's) -> switch -> pc vast

Het enige probleem wat nu nog is dat ik geen verbinding met mijn laptop heb met de 2e modem
iemand een idee hoe ik dat kan doen ?
Dat wil je als het goed is niet hebben, je wilt het zo:
kabelmodem -> router -> laptop + pc
Mja, het probleem is dat ik dat momenteel niet bijheb
dus moet het doen met de spullen die ik heb :P
maar ik zit alleen nog met die verbinding naar de modem
Wat jij wilt, dat gaat gewoon niet. Een modem kletst bv. via de kabel- of de adsl-verbinding met de provider en dus niet met een andere pc of kabel/adsl modem.

Mar je hebt ook een switch? Wat is dan het probleem? Die kun je toch prima gebruiken i.p.v. een router? Ze doen vrijwel hetzelfde.
Nee
deze switch deelt geen ip adressen uit.
dat had ik al bedacht :P
In dat geval zal er een pc als dhcp-server moet dienen, deze heeft dan 2 netwerkkaarten nodig, eentje voor de verbinding met het modem en eentje om aan de switch te knopen. Alle andere pc's moeten hun ip-adres van deze pc moeten krijgen.

Maar waarom koop je niet voor een appel en ei even een routertje? Die dingen kosten vrijwel niks en maken het leven een stuk eenvoudiger.
Mja
ik heb thuis alle spullen
server met 3 netwerkkaarten (i`net ingang, router modus en VPN)
en 2 gewone routers en een meuk switches
maar heb nu maar 1 switch meegenomen en net de verkeerde
dus moet het doen met de spullen die ik heb :P
dat is het probleem

Ik weet het verders allemaal
ik heb cisco gehad en geslaagt dusja :P

succes dan maar... onze hulp heb je dus niet nodig...

[edit] toch maar even een onderbouwing voor mijn reactie, zo'n klootzak ben ik niet:) [/edit]
er zijn mensen die je hier proberen te helpen en juiste adviezen geven... je negeert die echter volkomen en blijft maar bij je punt "moet het doen met wat ik heb", er is je aangegeven dat het daarmee niet gaat of dat je je opstelling moet wijzigen...maar nee je komt ons vertellen wat je allemaal "kan"...nou vriend succes dus:)
michel schreef op 22.07.2007 00:01

succes dan maar... onze hulp heb je dus niet nodig...

jawel
als ik er zelf niet uitkom kom ik jullie gezellig storen ^_^
want ik kan ook niet alles weten he ;)

Reageren