Hey beste mensen

Ik heb even een lastig vraagje

Ik zit hier nu op een kabelmodem aangesloten
Nu heb ik hier echter nog een modem maar ook nog een pc die op het internet moet tijdelijk.
nu probeer ik via mijn pc op een andere modem te connecten want ik heb een modem kaart in mijn pc.
echter een verbinding naar die modem lukt niet
heeft iemand hier een idee voor ?

Mvg,
Vincent
Je zou ook kunnen gaan voor vaste adressen.

Een switch deelt nooit IP adressen uit, daar zijn DHCP servers voor.

Veel modems hebben een ingeboude router ook al hebben ze maar 1 uitgang.

kabelmodem -> laptop -> switch -> pc vast

of

kabelmodem -> laptop -> crosskabel -> pc vast

Moet prima gaan werken met de juiste instellingen, het nadeel is echter wel dat je altijd je laptop aan moet laten staan als je vaste pc het internet op wilt.

Wat voor modem heb je? In sommige gevallen kan je hem namelijk ombouwen naar routers. Sommige oude kabelmodems kon je zelfs met een simpele switch en wat handigheid er een soort router van maken.

Maar persoonlijk zou ik voor 2 tientjes een simpel routertje halen, dat werkt vele malen sneller/eenvoudiger dan gekut met het softwarematig delen van internet.

Het ís wel mogelijk om intern ook met een modem te werken, alleen moet je er dan twee hebben met een telefooncentrale. Dan zou je het zo kunnen hebben:

Kabelmodem --UTP-- Netwerk Laptop
én
Modem Laptop --telefoonkabel-- Interne telefooncentrale --telefoonkabel-- Modem PC

Maar geloof me. Dit wil je niet. Dan moet je namelijk aan internet delen gaan doen. Je laptop moet aanstaan om de PC van internet te voorzien. Het is omslachtig én je PC heeft de maximale snelheid op internet van het langzaamste modem in je rijtje. Niet doen dus.

Ook hoef je helemaal geen PC of router te hebben die gelijk een DHCP-server is. Dat is je reinste onzin. Gewoon vast IP's.

Het makkelijkste is om, zoals Arjan aangeeft, gewoon een router te kopen.

Om dat te verzinnen heb je geen Cisco nodig.

Elwin

Reageren